انواع شیرآلات برای ویلا

یکی از لوازم پرمصرف در ساخت ویلا استفاده از شیرآلات در آشپزخانه , حمام و سرویس بهداشتی میباشدو خیلی مهم است که شما با انواع این شیر آلات آشنا شده و انتخاب دقیق تری داشته باشید در ویلاهایی که به قصد فروش ساخته میشوند از انواع گوناگونی از شیر آلات استفاده میکنند که شما وقتی ارزش واقعی آن ویلا را متوجه خواهید شد که تمام وسایل به کار رفته در آن را بشناسید که یکی از آنها جنس شیرآلات میباشد.همیشه سعی کنید که در شهرک های به نام و شناخته شده ویلا خریداری کنید تا خیالتان از هر بابتی جمع باشد.شیرآلات ساختمان جزء لوازم اصلی در مرحله نازک کاری  ویلا به شمار می آید و نمیشود که وجود آنرا نادیده گرفت.

انواع شیرآلات برای ویلا

چگونه شیرآلات با کیفیت را بشناسیم؟

ویژگی شیرآلات :

اغلب شیرآلات ها از آلیاژ برنج و یا سرب خشک تهیه میشوند و بیشتر انها در روکش با هم تفاوت دارند که باعث تنوع در مدل های آنها میشود .از بین این دو جنس جنس آلیاژ برنجی خیلی بهتر از سرب خشک است چرا که سرب بعد از استفاده  دچار خوردگی میشود و از لحاظ بهداشتی نیز اصلا توصیه نمیشود. طبق استاندارد جهانی تمامی اجزای فلزی کاربردی در ساخت شیرآلات بهداشتی باید از آلیاژ برنج باشد.

انواع شیر آلات :

  • شیرآلات کلاسیک
  • شیرآلات  پدالی
  • شیرآلات ساده
  • شیرآلات اهرمی
  •   شیرآلات اتوماتیک (چشمی)

شیر کلاسیک:

شیر کلاسیک مانند شیرهای قدیمی و واشری که امروزه زیاد مورد توجه و سلیقه نیستند و خیلی کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.

شیر پدالی :

این نوع شیر ها در دهه پیش بسیار مورد استفاده بوده اما بیشتر در مکان های عمومی دیده میشد که مانند پدال با فشار آنها مسیر آب هدایت میشد.

شیر ساده :

همانطور که از اسمش مشخص است یک شیر ساده است که تنها برای کنترل جریان آب استفاده شده امکان مخلوط کردن آب سرد و گرم را ندارد.

شیر اهرمی:

شیرهای اهرمی در دو نوع ایستاده و دیواری وجود دارند که در روشویی و سرویس های بهداشتی و ظرفشویی از مدل ایستاده و در حمام و توالت از مدل های دیواری استفاده میشود.

شیر چشمی:

این مدل شیر سیستمی در آن تعبیه شده که هوا را داخل آب کرده و آب را به بیرون هدایت میکند.این نوع شیر تاثیر صرفه جویی بسیار بالایی در مصرف آب دارد.

انواع شیرآلات برای ویلا

روکش :

نوع های بسیار مختلفی از روکش وجود دارد که جنس های آنها شامل: برنز , مس و استیل و برنج  میباشد همانطور که گفتیم آلیاژ برنجی جنس مرغوب بوده ولی استفاده از استیل نیز بسیار عالی است چرا که مقاومت بسیار بالایی دارد و ظاهر آن تمیز تر از انواع دیگر شیرآلات است و زیبایی بیشتری دارد.

نکات اصلی در خرید شیرآلات

نسبت به ساخت ویلای خود در هنگام خرید شیرآلات باید نوع آنرا مشخص کنید .اگر در اکثر خانه ها دقت کرده باشید متوجه میشوید که بیشتر از شیرآلات اهرمی استفاده میکنند .اما اگر خیلی به صرفه جویی و اسراف نشدن آب اهمیت میدهید باید از نوع شیرآلات چشمی استفاده کنید ولی اگر نمیتوانید زیاد برای اینکار هزینه کنید از شیرآلات واشری و ساده به کار ببرید.در بازار شیرهای تک اهرمی با قابلیت جدا شدن سر شیر برای آشپزخانه و شیرهای تک اهرمی ایستاده برای سرویس روشویی استفاده می‌گردد و دیواری‌های اهرمی مناسب سرویس بهداشتی هستند.

امروزه در کمتر آشپزخانه‌ای شیرهای دیواری را شاهد هستیم.