معرفی شهرستان صفادشت و ویلادشت

معرفی شهرستان صفادشت 

یکی از شهرستان های استان تهران که در ملارد واقع شده است شهرستان صفادشت می باشد که از به هم پیوستن روستاهای شهرآباد، ارسطو، عبادیه، گله کهریز، حصار طهماسب و نصیر آباد به وجود آمده است.

از شرق به بخش مرکزی ملارد و از جنوب به ساوه و از غرب به شهرهای ماهدشت و محمدشهر محدود شده است. بخش صفادشت در مسیر چیتگر جاده تهران-اشتهارد واقع شده است و شامل 7 دهیاری، 52 روستا و  3 دهستان اخترآباد، بی بی سکینه و یوسف آباد قوام و مزرعه  می باشد. همچنین دارای 120 هکتار فضای سبز با سرانه 74 متر مربع است.

مطابق سرشماری سال 1385 جمعیت شهر صفادشت شامل 15.855 و جمعیت روستاهای اطراف آن 16000 می باشد.

روستای ارسطو صفادشت طبق تحقیقاتی که باستان شناسان انجام داده اند قدمت یازده ساله دارد و برای کاشت محصولات کشاورزی از جمله ذرت و گندم بسیار مناسب می باشد.

همچنین شامل 30 واحد کشاورزی ، 50واحد دامداری، 600 کارگاه صنعتی و کارخانه و 5 هزار هکتار زمین کشاورزی، 85 هکتار باغ می باشد که برای ساخت باغ ویلا بسیار مناسب است. صفادشت شامل شهرک صنعتی می باشد که باعث اشتغال جوانان شده است .

معرفی شهرک ویلادشت:

یکی از شهرک هایی که در جنوب شهرستان ملارد واقع شده است ویلادشت می باشد که در حد فاصل روستای لم آباد و قشلاق است. ساخت ویلا در این شهرک از قدمت 40 ساله برخوردار می باشد و دارای 928 قطعه است که 840 مورد آن 1500 متری در ابعاد 25*60 می باشد.

در سال های اخیر در این شهرک امیدواریم به دلیل ممنوع شدن فعالیت واحدهای صنعتی  در محدوده 120 کیلومتری استان تهران شاهد ساخت باغ ویلاهای لاکچری و لوکس در این منطقه باشیم.