طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی

طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی 

افرادی که در خانه های ویلایی زندگی می کنند بیشتر اوقات، وقت خود را در فصل های بهار و تابستان در حیاط منزل خود سپری می کنند، در نتیجه طراحی فضای سبز حیاط یکی از کارهایی مهمی می باشد که فضای خانه را بسیار لوکس و دلنشین می کند و همچنین باعث افزایش روحیه می شود. و افرادی که وارد این محوطه می شوند بسیار شگفت زده و علاقه مند می شوند.

طراحی فضای سبز در خانه های ویلایی و معمولی دارای چندین نکته می باشد که در مطلب آنها را به طور مختصر بیان می کنیم:

از وسایل طبیعی از جمله چوب و میز تخته ای، وسایل سنتی و... در محوطه خود استفاده کنید در واقع به یک کلبه جنگلی تبدیل کرده اید که از خانه های مدرن دور و زیبا می باشد. همچنین اگر از گیاهان سبز برای پوشش محوطه استفاده کنید زیبایی آن را دو برابر کرده و نمای ساختمان خود را به وسیله گیاهان می پوشانید.

 برای کامل شدن دکوراسیون فضای رویایی بیرون، از مبل های بادوام و مقاوم و کفپوش های مناسب استفاده کنید همه این عناصر کنار هم باعث شده تا طراحی فضای سبز حیاط خانه شما بسیار عالی و خارق العاده شود.

بسیاری از افراد ورودی خانه های ویلایی  و حتی باغ ویلا های خود را هم مانند تصویر زیر شبیه به خانه های استوایی و مدیترانه طراحی و هر ببیننده ا ی را به خود جذب می کنند.

                                                                              

زمین با چمن پوشیده شده است و برای بالا بردن پوشش اطراف خانه و ایجاد حریم خصوصی برای برقراری امنیت از گیاهانی که شاخ و برگ های زیادی دارند استفاده شده است تا دید افراد را به محوطه خانه کمتر کند.

در لیست باغ ویلاهای املاک سها باغ ویلاهایی با محوطه سازی فوق العاده زیبا و سرسبز  در مناطق اطراف استان تهران از جمله شهریار ، محمدشهر و زیبادشت ارائه می شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید راهرو به اتاق اصلی خانه، به صورت باریک  وصل شده است .بالکن خانه با استفاده از گیاهان سرسبز زیبا طراحی شده است که برای میل کردن عصرانه و گفت و گو با دوستان مناسب می باشد.حتی در آشپزخانه نیز دیواری تمام شیشه ای نصب شده تا از فضای سبز اطراف نهایت استفاده برده شود. 

                                                                             

مطابق تصویر زیر، محوطه مورد نظر یک باغ ویلا در ملارد با متراژ پایین می باشد که با استفاده از چمن کاری و قرار دادن چوب در بخش ورودی یک طراحی فضای سبز زیبا را به وجود آورده است.

                                                                             

باید بدانید قرار نیست برای طراحی فضای سبز حیاط خانه ، ویلایی بزرگی داشته باشید ودر یک حیاط با متراژ کوچک هم می توانید ایده های خود را برای طراحی پیاده کنید و به بهترین شکل تزیین کنید هم چنین می توانید از سنگ ریزه های بزرگ هم برای طراحی ورودی راهروی خود استفاده کنید و در کنار آن یک مجسمه زیبا قرار دهید.

مطابق تصویر زیر می توانید در حیاط خود حتی با فضای کوچ هم گیاهانی را که در شرایط سخت آب و هوایی هم شاداب می مانند و نیاز به مراقبت روزانه ندارند به صورت حرفه ای بکارید . در واقع مزیت بزرگ گیاه کاری حیاط خانه این است که فضاهای بزرگ را گرم و صمیمی نشان داده و از آن طرف حیاط های کوچک را دلباز و بزرگ نشان می دهد.