قلوه سنگ تزئینی

قلوه سنگ تزئینی:

در طراحی فضاهای سبز یکی از عنصرهای اصلی که استفاده می شود قلوه سنگ تزئینی می باشد. قلوه سنگ تزئینی در موارد زیادی از جمله محوطه ساختمان ها، بوستان، باغ ویلا، باغ تالار، داخل و خارج ساختمان ها و لند اسکیپ ها کاربرد دارد.

انواع قلوه سنگ تزئینی از نظر رنگ: زرد، مشکی ، سفید و قرمز 

انواع قلوه سنگ رودخانه ای:

سنگ قلوه ای یا سنگ رودخانه یکی از عناصر سنگی می باشد که در محوطه های داخلی و خارجی استفاده می شود و در رنگ های طبیعی و حالت های مختلفی از جمله گوشه دار، شکسته و گرد در وزن های متفاوت وجود دارند. این سنگ ها در باغچه ها، جعبه های گل، آکواریوم، فضاهای سبز و در کارهای هنری به کار برده می شود. همچنین در کف حمام و اطراف استخر می توانید از این سنگ ها به صورت واش بتن استفاده کنید.

با جستجو در سایت املاک سها مشاهده خواهید کرد که بیشتر صاحبان باغ ویلا در ملارد در محوطه سازی های باغ ویلای خود از قلوه سنگ های تزئینی استفاده میکنند تا نمایی زیبا ورویایی را از طبیعت در محل زندگی و تفریح خود ایجاد کرده باشند. 

  1. قلوه سنگ رودخانه ای صنعتی : این نوع از قلوه سنگ های صنعتی از سنگ های معدنی خام تشکیل می شوند و با کمک دستگاه های صنعتی تولید و به گرد گوشه و سنگ تزیینی تبدیل می شوند، و در پارک ها، روف گاردن، باغ ویلا، باغ ، باغ تالار و ... استفاده می شود.
  2. قلوه سنگ رودخانه ای طبیعی: این نوع از قلوه سنگ ها از موادی که در رودخانه ها و رودها باقی مانده است به وجود می آیند و جمع آوری آن ها به محیط زیست آسیب وراد می کند.
  3. قلوه سنگ رودخانه ای سفید: این نوع از سنگ ها در سایز های 3 الی 4 سانتی متری از معادن چینی تولید می شوند، قلوه سنگ های سفید رودخانه ای در بسته بندی های 20 الی 7 کیلوگرمی عرضه می شوند و هر چقدر وزن بسته ها افزایش پیدا کنند به صورت نیم تنی عرضه می شوند.
  4. قلوه سنگ رودخانه ای سیاه: این سنگ ها از معادن سنگ مشکی نجف آباد تولید می شوند و به دلیل وجود رگه های بسیار زیبایی که دارند بسیار جذاب می باشند. این محصول هم در سایز های 4 الی 5 سانتی متری و در وزن های  20 تا 7 کیلوگرم تولید می شوند.
  5. قلوه سنگ رودخانه ای قرمز و زرد: از معدن های سنگ آذر اصفهان و تبریز تشکیل می شوند.

در اغلب باغ ویلاهای واقع در محمدشهر به جهت زیباسازی محوطه از عناصر مختلفی از طبیعت که به صورت مصنوعی ساخته شده اند استفاده میشود.همین امر موجب ایجاد نمایی طبیعی شده و جذابیت منحصر به فردی را به وجود آورده است.