انواع سنگ فرش باغ ویلا

سنگ فرش باغ ویلا

زندگی در کنار طبیعت باتمامی مناظر و چشم انداز های زیبا حس فوق العاده ای را در انسان زنده میکند که این حس آرامش را برای آدمی در بر خواهد داشت. آلودگی های محیطی مهمان ناخوانده ای است که دنیای امروز روانه زندگی بشر کرده است و مردم نیاز دارند حداقل چند روزی را به تنفسگاهی پناه ببرند و از شر آلودگی ها خلاص شوند.باغ ویلاهای اطراف تهران که در مناطقی مانند شهریار و ملارد واقع شده اند به تنفس گاه ویژه ای برای پایتخت نشینان تبدیل شده اند.در این مقاله قصد داریم به طراحی داخلی این باغ ویلاها که با استفاده از انواع سنگ فرش ها شکل گرفته است بپردازیم.

سنگ آبی یا خاکستری

سنگ آبی یا خاکستری بسیار شیک و برای الگوی سنگ فرش محوطه باغ ویلا بسیار مناسب و فوق العاده می باشد. این سنگ به صورت ورقه ورقه می باشد که در امتداد خط های درزش شکسته می شود. با استفاده از سنگ خاکستر می توانید زیباترین محوطه را برای خود طراحی کنید. این سنگ به صورت سنگ فرش مستطیلی با ابعاد مشخص نیز موجود می باشد. با استفاده از سنگ فرش آبی به سبک مینیمال زیبایی خاصی را به زندگی خود دهید.

                                                                       

سنگ لوح

سنگ لوح برای اقلیم های سرد بسیار مناسب می باشد و دوام زیادی دارد و در رنگ های مختلفی از جمله ذغالی و سبز یشمی موجود می باشد.

سنگ گرانیت 

یکی از گران ترین سنگ فرش ها برای محوطه باغ ویلا و حیاط خانه تان سنگ فرش گرانیت می باشد که برای اقلیم های سرد مناسب است. سنگ گرانیت گران است ولی به دلیل دوام و طول عمر چندین ساله ارزش خرید و هزینه را دارد. اگر در معادن منطقه ی خود این نوع از سنگ موجود می باشد می توانید از آن به عنوان یک مصالح ساختمانی محلی و پایدار استفاده نمایید.بیشتر باغ ویلاهای شهریار با استفاده از این سنگ طراحی شده اند.

                                                                      

کاشی، سنگ فرش حیاط

کاشی برای اقلیم و ناحیه های گرم مناسب می باشد و در رنگ های متنوع و زیبایی وجود دارد و نگهداری از آن ترفند های خاص خود را دارد و بیشتر برای حیاط خانه های ویلایی به کار برده می شود.

سنگ آهک

سنگ آهک در رنگ های سفید، کرم متمایل به سفید و سفید متمایل به خاکستری می باشد و برای بازتاب گرما در اقلیم های گرم مناسب می باشد و در این اقیلم رنگ های روشن محوطه را فوق العاده زیبا می کند . همچنین سنگ آهک  به نواحی سایه دار فضای سبز، یک روشنایی خاصی را می تاباند.

سنگ فرش تراورتن

از سنگ فرش تراورتن بیشتر برای اطراف استخر استفاده می شود به دلیل این که برای سطحی که پاها برهنه می باشند مناسب است و نسبت به سنگ آهک سخت تر  و نگهداری از آن آسان تر می باشد.