معرفی شهرک والفجر

یکی از شهرک هایی که در غرب شهریار واقع شده است و در قدیم به نام زمرد ویلای سابق بوده ، شهرک والفجر می باشد.همسایگی این شهرک با شهرک تیسفون و ملارد ویلای شمالی و جنوبی موقعیتی عالی را برای دارندگان باغ ویلا در این شهرک ایجاد کرده است. زمین هایی که در این منطقه ساخته شده اند  با توجه به شرایط و مکان مورد نظر از متری 250000 تا 700000 در نوسان می باشند. 

این شهرک به دلایل شرایط ویژه و مکان موقعیتی مناسب، مورد توجه افراد برای خرید باغ ویلا  شده است. در کوچه های بن بست والفجر درختان زیبای چنار وجود دارد که زیبایی خاصی را به این منطقه داده است.​ شهرک والفجر دارای درب نگهبانی در ورودی و گشت شب می باشد و به همین دلیل مورد پسند علاقمندان و خریداران واقع می شود.

در نقشه، در این شهر دو میدان وجود دارد اما هم اکنون یکی از میدان ها به چشم می آید . این شهرک دارای 683 قطعه 1000 و 1200متری می باشد اما به دلیل استفاده نشدن از بسیاری از قطعات تعداد قطعات کمی ، حدودا 200 قطعه دارای امکانات هستند و آباد شده اند.

این شهرک با توجه به طرح کمربند سبز تهران در قبل از انقلاب اسلامی برای ساخت باغ ویلا احداث شده  بود، اما به دلیل اجرا نشدن طرح کمربند سبز تهران در سال 1357 و پیروز شدن انقلاب اسلامی در این شهرک کارخانه و سوله های متعددی ساخته شد و در نتیجه به یک شهرک صنعتی تبدیل شد.

شهرک والفجر دارای یک چاه اختصاصی آب می باشد که هزینه آن به صورت شارژ سالیانه می باشد و آب این شهرک را تامین می کند.

در سایت املاک سها باغ ویلاهای زیادی در شهریار در مناطق و الفجر، کردزار، وحیدیه، و .... با سند شش دانگ و پایان کار شهرداری با قیمت های مناسب توسط مشاوران این املاک به فروش می رسد.