گل های آپارتمانی

معرفی گل های آپارتمانی

زندگی آپارتمانی موجب گردیده تا مردم برای بهره بردن از طبیعت به گل های آپارتمانی روی بیاورند.در گذشته مردم با زندگی کردن در خانه های ویلایی و باغ ویلاهای خود در مناطق شهریار و ملارد از طبیعت زیبایی بهره مند بودند اما امروزه در آپارتمان ها گل های آپارتمانی این طبیعت زیبا را گرفته است.در این مقاله قصد داریم تعدادی از این گل ها را معرفی کنیم:

سنجاقی یا گندمی:

گیاه سنجاقی گیاهی می باشد که بسیار سریع رشد می کند و زیبا و ارزان می باشد. برای کسانی که در نگهداری گیاهان آپارتمانی تجربه ندارند مناسب است ،گیاه گندمی را در سبدهای آویزان قرار می دهند به دلیل اینکه برگ ها به شکل آویزان می باشند. این گل را در کنار گل های دیگر در حیاط منزل خود و یا در باغ ویلا ی خود می توانید نگهداری کنید، بهترین مکان کنار پنجره با نور زیاد می باشد و از تابش مستقیم آفتاب باید جلوگیری شود.

                                                                      

برگ بیدی:

برگ بیدی، گلی خزنده و علفی می باشد و بیشتر در کارخانه ها،اداره ها و بانک ها وجود دارد.به این گیاه باید نور قوی و به اندازه برسد اما باید توجه داشت که اگر آن را در پشت پنجره نگهداری می کنید هنگامی که نور به صورت مستقیم به گل می خورد آن را جابه جا کنید، در واقع باید نور متوسط باشد و بین دو آبیاری خاک باید خشک باشد.

                                                                    

شفلرا:

اگر می خواهید در اتاق پذیرایی خود که نورش کم می باشد گل نگهداری کنید حتما گیاه شفلرا را تهیه فرمایید. در گیاه شفلرا تنها یک شاخه اصلی وجود دارد.بر خلاف سایر گیاهان زینتی که با حذف جوانه های انتهایی شاخه های جانبی شروع به رشد می کنند.نکات آبیاری ایم گیاه به این صورت می باشد که باید بین دو آبیاری خاک خشک باشد و در فصل زمستان کمتر آبیاری کنید.و باید در مقابل نور غیر مستقیم نگهداری شود و هر چند وقت یک بار گلدان را به آفتاب صبح منتقل کنید.در صورت کمبود نور برگ ها ضعیف می شوند.

                                                                      

قاشقی:

یک گل سرسبز، مورد محبوب و معروف است و در مکان های خنک با نور متوسط مانند بانک ها و اداره جات مناسب می باشد. این گیاه در جنگل های نسبتا تاریک می باشد و به همین دلیل رشد گیاه آرام می باشد.به همین دلیل سایه آپارتمان مناسب می باشد. بهترین مکان برای نگهداری این گل کنار پنجره ای است که از آفتاب مستقیم ظهر در امان باشد.

بین دو آبیاری باید خاک خشک باشد و در فصل زمستان هر 2 و یا 3 روز آبیاری شود اگر بیش از اندازه آبیاری شود گیاه پوسیده می شود و در فصل تابستان هر 7 روز یک بار آبیاری شود.