فنگ شویی

نمادهای فنگ شویی:

فنگ شویی با توجه به سنت های دیرینه ی کشور چین دارای پیشینه ی بسیار عمیقی می باشد. باید توجه داشت نماد های آن در دکوراسیون منازل و باغ ویلاها تاثیر بسیار زیادی دارد.چینی ها و کسانی که با فرهنگ آسیای شرقی آشنا می باشند از عناصری که در چین تهیه شده اند برای فنگ شویی چیدمان منازل خود استفاده می کنند.در نتیجه فنگ شویی برای  پیدا کردن جای مناسب اشیا و وسیله ها و چیدمان درست اجزای فضاهای حیاط، باغ، اداری،خانگی و ... به کار می رود.

در این مقاله قصد داریم 6 نماد اصلی فنگ شویی در منازل و باغ ویلا ها را معرفی نماییم.

  • بامبو: مشهور ترین و محبوب ترین گیاه در فنگ شویی بامبو می باشد. در یک گلدان بامبو عنصرهای باد،خاک،آتش،آب و فلز وجود دارد.
  • آبنما: برای فضای داخلی خانه و باغ خود می توانید از یک آبنمای بی صدا برای ایجاد آرامش استفاده کنید. همچنین می توانید برای زیباتر کردن آن از وسیله های تزیینی از جمله سنگ و کریستال و رایحه های معطر استفاده کنید تا به این روش انرژی و زیبایی آن را چند برابر کنید.
  • کریستال: از این نماد فنگ شویی برای افزایش انرژی استفاده می شود و در اشکال مختلفی وجود دارد و برای انتخاب شکل کریستال ها قلب ها و قطره ها و شکل های تراش دار را  در مقابل پنجره آویزان می کنند تا باعث روشن شدن نور شود.
  • آینه: آینه ها نمادی از انرژی عنصر آب هستند و موارد استفاده زیادی دارند.آینه ها فضا را بزرگتر نشان می دهند و باعث نور بخشیدن و همچنین به فضا بعد می بخشند.
  • بادزنگ:وسیله ای که توسط وزش باد صدا تولید می کند و بیشتر مواقع در بالکن و حیاط نصب می کنند ولی نصب و استفاده آن ها در منازل کم می باشد.
  • آکواریوم: استفاده از آکواریوم و مکان قرارگیری آن می تواند تاثیر خوبی در فنگ شویی منزل داشته باشد .آکواریوم را در آشپزخانه و اتاق نگذارید زیرا انرژی های ناخواسته را بیشتر می کند.