مقاله ای در مورد ویلا

 ویلا


در کشور ما خانه های ویلایی همیشه یادآور سقف های شیروانی و نمایی چهار طرفه بوده اند چرا که خانه های ویلایی بیشتر در شمال کشور ساخته میشدند و وضعیت آب و هوای شمال کشور ایران به گونه ای است که به دلیل بارانی بودن هوا در بیشتر روزهای سال باید از سقف شیروانی استفاده شود.اما امروزه شاهد کاهش این سبک در مراکز شهر هستیم ولی دراطراف شهر این گونه ویلا ها هنوز به چشم میخورند و امروزه به خانه هایی با سقف شیروانی در اطراف شهر ویلا گفته میشود که دارای معماری با متد ایتالیایی می باشد.

ماهیت ویلا:


ماهیت ویلا به گونه ای است که بیشتر در زمین هایی با وسعت بالا ساخته می شوند.بنای ظاهری ویلا باید از جذابیت ویژه ای برخوردار باشد.مهم ترین نکته در طراحی ظاهری ویلا ایجاد باغ باغچه دراطراف بناست که لازم است طبیعت زیبایی را ایجاد کنیم.ویلا در زبان های مختلف مانند انگلیسی و فرانسوی هم villa نوشته و خوانده می شود که به معنای خانه ای که به هر چهار طرف از خانه ویو داشته باشد و معمولا در نقاط ییلاقی و اطراف شهرها ساخته شده باشد.لازم به ذکر است که در برخی از کشور ها اجازه ساخت ویلا در سطح شهر نیز صادر میشود ،ویلاسازی در مرکز شهر با مشکلی مواجه نمی شود.

تاریخچه ویلا:

جمهوری روم را میتوان اولین سازندگان ویلا دانست.این امپراطوری ساختمان هایی باشکوهی را که به صورت ویلا در فضای باغ های اطراف برای افراد طبقه بالای جامعه میساختند که بعد از فروپاشی این امپراطوری ، کاربری این ویلاها به صومعه ، توسط کلیساها تغییر یافت.


ویژگی معماری ویلا:


ویلاهای ساخته شده در تمام دنیا همگی دارای شاخصه های منحصر به فردی در طراحی و معماری هستند.اما نکته ای که بین بیشتر ویلا ها مشترک می باشد ساخت ویلا ها در محوطه ای وسیع و باز می باشد.یکی دیگر از مشخصه های مشترک بین ویلاها در نظر گرفتن یک نقطه کانونی است که نسبت به تمامی بخش های ویلا بلند تر بوده و شکلی شبیه به برجک را داراست. منطقه ای که برای ساخت ویلا در نظر گرفته میشود باید مملو از درختان تنومند و گیاهان زیبا و زینتی باشد چرا که مهم ترین عنصر ساخت ویلا طبیعت زیبایی ست که در اطراف ویلا وجود دارد.آبنما ها و برکه هایی را نیز برای محوطه سازی بیشتر در ویلا میتوان به طراحی دکوراسیون بیرونی ویلا اضافه کرد. بیشتر ویلا سازان سقف شیروانی و شیب دار را برای ویلا ترجیح می دهند.

برای خرید باغ ویلا در شهریار و خرید باغ ویلا در ملارد و خرید باغ ویلا در محمدشهر با مشاوران مجرب املاک سها که در این زمینه چندین سال تجربه دارند مشورت کنید.