تأثیر مسیرهای ورودی بر طراحی محوطه باغ ویلا

تأثیر مسیرهای ورودی بر طراحی محوطه

طراحی مسیرهای ورودی از اهمیت ویژه ای در محوطه سازی برخوردار است .مسیرهای ورودی متنوع و زیبا امکان تجربه فضاهای جدید را برایتان فراهم می کند. اگر بخواهیم در این خصوص مثالی بزنیم می توانیم اینگونه شرح دهیم که باغ را اگر چون بدن یک انسان بدانیم مسیرهای ورودی همانند رگ هایی هستند که به سمت قلب که همان باغ ویلا می باشد کشیده شده اند و به محوطه باغ ویلا بیرونی روح و زندگی می دهند . البته که تمام این گفته ها مشروط بر زیبایی مسیرها می باشد به گونه ای که شما را ترغیب به راه رفتن در این مسیرها کند . بنابراین طراحی مسیرهای ورودی از اهمیت بالایی برخوردارند ، در ادامه چند مدل از طراحی مسیر را شرح می دهیم.

طراحی شکل مارپیج برای مسیرهای ورودی :

طبق گفته طراحان و کارشناسان ، زمانی که بر روی مسیرهای مارپیچ قدم میزنید ، این شکل مارپیچ یک سیالیت خاص و حس آرامش را برایتان به ارمغان می آورد . از طرفی راه های مارپیچ به دلیل اینکه دید کافی نسبت به کل مسیر ندارید باعث می شود که احساس غافلگیری مدام با شما باشد و کمی مسیر هیجان انگیز تر می شود . 

طراحی مسیرهای مستقیم :

وقتی کلمه مستقیم را میشنویم ، می توانیم تصور کنیم که یک مسیر کاملاً روشن واضح و یکنواخت را پیش رو داریم . برای اینکه کمی این مسیر را از یکنواختی بیرون آوریم می توانیم با طراحی و در نظر گرفتن گیاهان خوش بر و رو در اطراف آن به زیبایی آن بیافزاییم و کمی هیجان را هم به این مسیر اضافه کنیم .

طراحی مسیرهای شطرنجی :

مسیرهای شطرنجی از هیجان انگیزترین مسیرهایی می باشد چراکه این گونه مسیرها باعث می شوند که شما تحرک بیشتری داشته باشید برای طراحی مسیرهای شطرنجی میتوان از تکنیک های ترکیب متریال ها استفاده کرد .


استفاده از مصالح مختلف در طراحی مسیرها :

از دیگر نکات حائذ اهمیت در طراحی مسیرها متریال یا همان مصالح مورد استفاده در طراحی مسیر است مانند استفاده از بتن در طراحی مسیرهای مستقیم ، استفاده از سنگ های برش خورده در طراحی مسیرهای مارپیچ ، استفاده از سنگ ریزه ها در طراحی مسیرهای مختلف ، استفاده از آجر  و یا استفاده از چمن .