آبنمای باغ ویلا

انواع آبنماهای باغ ویلا:


آبنماها دارای انواع گوناگونی هستند.آبنمای شیشه ای،صخره ای،مدرن وکلاسیک نمونه هایی از آبنما هستند که در این مقاله قصد معرفی آن ها را داریم.آبنما ها علاوه بر باغ ویلاها و ملک های شخصی در بسیاری از مکان های عمومی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.آبنمای صخره ای و سنگی از آن دسته آبنماهایی هستند که بیشتر در سفره خانه ها و مراکز تفریحی مورد استفاده قرار میگیرند.جنس این آبنماها بیشتر از سنگ های لاشه ای و ورقه ای می باشد.همچنین میتوان از سنگ های طبیعی نیز برای ساخت آبنما استفاده نمود.آبنماهای صخره ای را میتوان زیباترین نوع آبنما دانست چرا که بیشترین شباهت را به منظره های طبیعی می بخشد.

آبنمای دیواری:


آبنماهای دیواری نوع دیگری از آبنماها هستند که به مراتب ساده تر از موارد دیگر هستند.البته با نورپردازی باغ ویلا و طرح های خاص روی دیوار میتوان در ساخت این نوع از آبنماها خلاقیت به خرج داد.از آبنمای دیواری در باغ ویلاها و مراکز تجاری در سطح شهر و.... میتوان استفاده کرد.

آبنمای موزیکال:


 آبنماهای موزیکال که ویژه ترین نوع آبنماها هستند و طرفداران بسیاری دارند.این نوع آبنماها تبدیل به عنصری شده اند که بیشتر پارک های سطح شهر جهت جاذبه از آن استفاده میکنند چرا که با ریتم و هماهنگی که دارند چشم هر بیننده ای را به طرف خود جلب میکنند.در گذشته این آبنماها فقط با آهنگ های خاصی که از قبل در نظر گرفته شده بود هماهنگ میشدند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این آبنما ها با هر موزیکی هماهنگ میشوند.

آبنمای شیشه ای:


آبنماهای شیشه ای نیز از طرح های ویژه ای برای آبنما محسوب میشود.ترکیب آب و نور و شیشه که نمایی فوق العاده ای را ایجاد میکند.این نوع از آبنما بیشتر در محیط های داخلی ،اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد.
برای طراحی دکوراسیون محوطه بیرونی باغ ویلا میتوان از زیباترین نوع آبنماها استفاده کرد.آبنماهای صخره ای به واسطه نزدیکی طرح به مناظر طبیعی مورد استقبال بیشتری از طرف صاحبان باغ ویلا قرار گرفته است.