راهنمای فروش خانه

متاسفانه در وضع کنونی اقتصادی بازار مسکن و ملک فروش فوری خانه و یا ویلا راحت نیست و شاید شما هم از قبیل افرادی باشید که مدت طولانی خانه ای را برای فروش گذاشته باشید ولی هنوز خبری از مشتری نشده است . راهکار های آسان و کم  هزینه ای وجود دارد که انجام آنها میتواند تاثیر خوبی در روند فروش ملک شما داشته باشد.

نکات مهم هنگام فروش خانه

نکات مهم هنگام فروش خانه

زمان نظافت فرا رسیده است

هرچه زودتر دست به کار شوید و شروع به تمیزکاری تمام سطوح خانه کنید .نه فقط یک تمیزکاری ساده ، بلکه مانند خانه تکانی های فصل بهار تمام خانه را برق بیاندازید .پنجره های تمیز تاثیر مثبتی بر روشنایی خانه و البته خریدار دارند .پس از هیچ بخشی از خانه غافل نشوید .علاوه بر نظافت ، رنگ کردن خانه و رفع عیوب هم از الزامات اولیه فروش هستند.

خانه را خلوت کنید

اگر هنوز ساکن همان ملک هستید ، اتاق ها و کمد ها را از اشیای اضافه خالی کنید .هیچی بدتر از این نیست که خریدار با اتاق شلوغ و در هم رو به رو شود .قاب عکس ها و اشیای شخصی را از داخل خانه بردارید تا خریدار بتواند زندگی کردن در آن ملک را تجسم کند .این مورد برای فروش باغ هم برقرار است .باغی که هرس شده و مرتب باشد به مراتب بهتر فروش میرود .

عکس های خوب بگیرید

در حال حاضر بیشتر خرید و فروش ملک از طریق اینترنت صورت میگیرد و تصاویری که شما از ملک خود در وبسایتهای فروش قرار میدهید در جذب مشتری بسیار موثر هستند . پس عکسهایی که از ملک میگیرید باید در روشنایی روز باشد و به خوبی ابعاد را نشان بدهد .

واقع بین باشید

برای فروش راحت تر و سریع تر ، قیمتی که بر روی ملک میگذارید باید واقع گرایانه باشد . حتما با مشاورین املاک آن منطقه مشورت کنید تا قیمت صحیح ملک شما مشخص شود .دقت کنید که زمان فروش هم بی تاثیر در این روند نخواهد بود.

 مشاور املاک با تجربه

درست قیمت گذاری کنید

مراقب باشید که بیش از ‌حد قیمت گذاری نکنید. بیش از حد قیمت گذاشتن در ‌زمان فروش خانه انگیزه خریدار را کاهش می دهد، و‌ خانه های رقیبان را از نظر قیمت بهتر نشان می دهد. بزرگترین دلیل عدم موفقیت یک فروشنده در فروش رضایت بخش خانه خود همین بیش از حد قیمت گذاشتن آن است. بازار فروش مسکن قیمت ها را به شما تحمیل می کند و شما را وادار به پذیرش قیمتی که مورد نظر شما نیست می کند. . یکی از بهترین روش های برای قیمت گذاری درست بررسی قیمت خانه هایی شبیه به خانه شما است، که اخیرا در همان حوالی به فروش رفته است.

 مشاور املاک با تجربه به کار بگیرید

حتی اگر از نظر شما یک هزینه اضافی باشد ، استخدام یک مشاور املاک برای حفظ سود شما در طول فرآیند معامله کاری عاقلانه است . یک مشاور املاک با تجربه و قابل اعتماد می تواند به شما در ارزیابی پیشنهادات پیچیده (با شرایط گوناگون)، گرفتن وام و بستن قرارداد به شما کمک کند.

خانه خود را در بازار عرضه کنید

خانه خود را در معرض فروش , در فضای مجازی هم قرار دهید. می بینید که چطور فروشندگان به سرعت خانه خود شما را  می فروشند. سایت سها ملک یکی از سایت های مشهور املاک و مستغلات است که در آن خرید و فروش ملک انجام میشود و شما به راحتی میتوانید ملک خود را به فروش برسانید.

زمان انعقاد قرارداد را در نظر بگیرید

خریدار ملک در زمان بستن قرارداد یک بازبینی اجمالی برای کسب اطمینان از تکمیل تعمیرات مقرر و اینکه خانه در همان وضعیتی است که در زمان ارائه پیشنهاد بود ، انجام می دهد. اگر در این مرحله مشکلی ایجاد شود ، در انتقال سند با مشکل مواجه می شوید. معمولا انعقاد قرارداد ۳۰ تا ۴۵ بعد از امضای قرارداد انجام می شود. در زمان بستن قرارداد همه پول ها جمع می شوند ، همه وام های معوق و حق رهن پرداخت می شود، انتقال سند انجام می شود. فروشندگان خانه درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری ملک خود را طی ۲ یا ۳ روز آینده دریافت خواهد کرد.

کلام آخر:

فروش یک خانه در یک بازار راکت نیاز به تلاش و انجام راهکار های اضافی دارد. همه کاری می توانید انجام دهید تا خانه خود را به بهترین حالت تبدیل کنید و خود را برای دادن امتیازات کوچک و مهم آماده کنید و با این نکات، همراه با یک قیمت جذاب به راحتی و خیلی سریع خانه خود را به فروش برسانید.