ویلا در شمال بخریم یا اطراف تهران؟

در این چند سال برای افراد یکسری مشکلاتی در خرید ویلا در شمال به وجود آمده که شما این مشکلات را در خرید و فروش ویلا در تهران و اطراف آن نخواهید داشت.اگر شما هم قصد خرید ویلا در شمال را دارید به شما پیشنهاد میکنیم به این نکات توجه کنید:

مشکلات خرید ویلا در شمال

آب و هوای بی نظیر شمال و طبیعت آن هر فردی را وسوسه به خرید و ساخت ویلا در این منطقه میکند.اما خوب این کار با یکسری مشکلاتی روبرو است که ما در اینجا بیان میکنیم:

  1. در شمال کشور به دلیل اینکه در زمین های کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است و طرح مبارزه با جنگل خواری وجود دارد به خیلی از ویلاها اجازه ساخت نداده اند و حتی اگر به صورت غیر قانونی نیز ساخته شده باشد در اولین فرصت تخریب میشود اگر هم شما بتوانید از تخریب ویلا جلوگیری کنید به دلیل غیر قانونی بودن ویلا به این ملک انشعابات قانونی تعلق نمیگیرد در نتیجه قیمت ویلا بسیار افت پیدا خواهد کرد. اما در تهران چنین مشکلی ابدا وجود نداشته و اغلب ویلا ها دارای سند و مجوز ساخت از شهرداری هستند.
  2.  خرید و فروش در شمال اغلب در فصل بهار صورت میگیرد در این موقع به دلیل ایام عید و همچنین تعداد بالای مسافر در این منطقه ها و تقاضای زیاد جهت خرید ملک شما باید هزینه بالاتری نسبت به بقیه سال بپردازید در صورتی که اگر قصد فروش ملک خود را در فصل پاییز و یا زمستان داشته باشید قیمت ویلای شما پایین تر از قیمتی است که آنرا خریداری کردید.
  3. اغلب مردم برای اینکه در جای دنج و آرام ویلا خریداری کنند به سمت شهرهای شمالی و مناطق کم جمعیت میروند باید بدانید در این مناطق نه تنها سند رسمی از شهرداری وجود ندارد بلکه در بعضی مواقع سند دستی و یا قولنامه ای که از سوی فروشنده به خریدار داده میشود دارای مشکلات میباشد مثلا اینکه خلاف قوانین ثبت شده، به حریم جنگل و اراضی تجاوز کرده اند. اما در تهران و اطراف آن، تمامی زمین ها دارای سند و مشخصات معتبر است که تمام این مشخصات در سند ذکر شده است.
  4. نکته چهارم و اصلی ترین نکته خرید ویلا در شمال وجود دلالان زیاد در این مناطق است.این دلالان که از بی خبری مشتریان سواستفاده میکنند,ملک خود را با بالاترین قیمت به موقع به خریداران میفروشند و باعث میشوند قیمت های کاذب و غیر واقعی به وجود بیاید در صورتی که در تهران همچین بازار سیاهی وجود نخواهد داشت.
  5. اگر شما هم برای خرید ویلا در مناطق شمالی تا الان اقدام کرده باشید حتما به یکسری فروشنده برخوردید که برای بازار گرمی خود ادعا دارند تمامی هنرمندها و بازیگران در نزدیکی آنجا ویلا خریداری کردند.اصلا فریب این حرف ها را نخورید که این تنها ترفندی برای فروش ویلا با قیمت بالا است.خرید ویلا در تهران
  6. خیلی وقت ها ما در جاده ها و خیابان های شمال تبلیغات و بنر هایی با مضمون ویلاهای کم قیمت را میبینیم .باید حواستان باشد که این هم یکی دیگر از ترفندهای فروش دلالان ویلا است.
  7. در مناطق شمالی نسبت به موقعیت ویلا قیمت آن هم فرق میکند ممکن است ویلا در مکانی باشد که قیمت آن زمین بالا باشد اما یک ویلای کاملا معمولی و با حداقل امکانات به شما میدهند.پس باید بدانید که کیفیت ویلا به قیمت آن ربطی ندارد.
  8. اگر شما هم به عنوان یک غیر بومی و از اقلیت دیگری هستید و میخواهید در شمال ویلا بخرید باید بدانید قیمت انها برای شما نسبت به ساکنین آن شهر بالاتر است ..
  9. باید به صورت مطمئن خرید کنید .خیلی از خرید و فروش ویلاها در شمال به صورت قولنامه ای میباشد که این اصلا راه درستی نیست .به هیچ وجه ملکی را که سند ندارد خریداری نکنید حتی اگر شورا و یا روستای محل آنرا تایید کند.ملک بدون سند هیچ ارزش قانونی ندارد یادتان باشد که که با خرید در ویلا و یا باغ ویلا در اطراف تهران ، ریسک وقوع چنین اتفاقاتی را به حداقل می رسانید. چرا که درصد بسیاری از باغ ویلاهای تهران دارای سند عرصه و اعیان و 6 دانگ هستند.
  10. رشد قیمت املاک در تهران بسیار بیشتر از شهرهای شمالی است. اگر شما ویلایی را در تهران  خریداری کرده اید، و ویلایی دیگر را با همان قیمت در شمال خریداری کنید، پس از گذشت چند سال شاهد افزایش چشمگیر قیمت ویلای خود در تهران خواهید بود، این در حالی است ویلای شمال پیشرفت چندانی نداشته است.

ما هم عین شما دوست داریم طبیعت زیبا و دل انگیز مناطق شمالی کشورمان دست نخورده و پاک بماند.شما با ساخت و ساز نکردن در آنجا این شانس را به آیندگان میدهید تا آنها هم از این مناظر لذت ببرند در غیر این صورت با این حجم از ساخت و ساز ویلا در شمال همه جنگل ها و زیبایی ها از بین رفته و دیگر فرقی با تهران و کلان شهرها نخواهد داشت

املاک سها با ارائه خدمات خریدو فروش باغ ویلا در غرب تهران در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد.