بازسازی ویلاهای قدیمی

خانه های ویلایی قدیمی به دلیل سبک طراحی ایرانی طرفداران بسیاری در جامعه دارند اما به دلیل فرسودگی بافت در حال از بین رفتن هستند.بسیاری از افراد علاقه مند به سبک ویلاهای قدیمی خرید ویلای قدیمی و مرمت آن را به خرید ویلاهای جدید و مدرن ترجیح میدهند از این رو در این مقاله قصد داریم تا نحوه بازسازی ویلاهای قدیمی را مورد بررسی قرار دهیم.شرایط اقلیمی ویلا ، بافت و سازه استفاده شده در ویلا و هزینه مورد نیاز برای بازسازی از جمله مواردی هستند که در نحوه بازسازی ویلا تاثیر گذار هستند و لازم است که قبل از هر کاری ویلا از نظر های مختلف آنالیز شود.

شرایط بازسازی ویلاهای قدیمی

شرایط اقلیمی و آب و هوا

شرایط اقلیمی و آب و هوایی در بازسازی ویلا ، فاکتور حائز اهمیتی محسوب میشود به این صورت که اگر ویلای مورد نظر در شمال کشور واقع شده باشد مدت زمان کمتری طول میکشد که ویلا نیاز به بازسازی پیدا کند چرا که به واسطه رطوبت بالا در هوای منطقه تاسیسات ، لوله ها ، رنگ دیوار ها یا کاغذ دیواری و .... زودتر از باقی منطقه ها پوسیده و مخروب میشوند.پس بهتر است در شهرهای شمالی از مصالح مقاوم تری برای ساخت ویلا استفاده شود و یا پروسه بازسازی زود به زود صورت پذیرد.

بازسازی ویلاهای قدیمی

هزینه بازسازی ویلا

هزینه بازسازی ویلا نسبت به کاری که قرار است بر روی ویلا صورت گیرد متغیر است به این صورت که ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه قسمت های هایی از ویلا را بازسازی خواهید کرد.برای مثال اگر قصد دارید یک بخش از ویلا مانند آشپزخانه را بازسازی کنید ، قطعا هزینه کمتری را متحمل خواهید شد.بازسازی کامل ساختمان و مقاوم سازی و افزایش استحکام و امنیت ساختمان از جمله بازسازی هایی است که هزینه بالایی دارد.

نوسازی کف منزل

امروز در بازار کف پوش های متنوعی وجود دارند که میتوانید برای بازسازی کف ویلا از آنها استفاده کنید.سرامیک ، پارکت ، لمینت از جمله کف پوش های پرطرفدار هستند.

بازسازی آشپزخانه

نوسازی درب های کابینت ، استفاده از ابزار ها و وسایل جدید و مدرن ، نو سازی کف آشپزخانه و تعویض لوله های پوسیده از جمله اقدامات لازم برای بازسازی آشپزخانه هستند.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

تعویض شیرآلات و تاسیسات حمام و سرویس بهداشتی در صورت نیاز مهم ترین اقدام در بازسازی حمام و سوریس بهداشتی محسوب میشود. برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در درجه اول باید اولویت بندی نمود ، از جمله متداول ترین مراحلی که در فرایند بازسازی حمام و سرویس بهداشتی انجام می گیرد اول عایق بندی دیوار و کف ها , تعمیر لوله کشی ها و تاسیسات ، نقاشی دیوار ها و تعویض کاشی ها ، تعویض شیر آلات ها، بازسازی تهویه این مکان ها ، جابه جایی کاسه توالت با فرنگی و طراحی قفسه ها و…. می باشد .