چیدمان ال شکل ویلا

طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی ویلا برای علاقه مندان این حوزه بسیار جذاب است اما میزان این جذابیت به نوع معماری خانه بستگی دارد.برخی از فضا ها به دلیل معماری های غیر اصولی چیدمان سخت تری دارند.برخی فضا ها به واسطه معماری اصولی جای مانور بیشتری برای طراحی دارد در نتیجه میتوان گفت شکل هندسی فضا تاثیر مستقیمی بر نحوه چیدمان آن خواهد داشت.

اگر چه هنر مفهمومی کاملا نسبی دارد و به سلایق مختلف بستگی دارد اما هنر معماری دارای اصول و قوانینی است که به افراد کمک میکند که فضاهای خاص را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند. دکوراسیون پذیرایی ال شکل یکی از متداول ترین مدل های سالن پذیرایی در خانه ها و آپارتمان های امروزی می باشد.در این مقاله قصد داریم طراحی فضاهای ال شکل را به صورت اصولی و کاربردی مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه چیدمان فضاهای ال شکل

در چیدمان اولین اصل نوع کاربری فضاست.طراح ابتدا باید آگاه باشد که فضا در خانه چه کارکردی خواهد داشت.برای مثال در پذیرایی ال شکل باید جای مناسب برای مبلمان را در فضای ال شکل در نظر گرفت.در فضاهای ال شکل معمولا ضلع کوتاه تر به عنوان فضای غذاخوری و ضلع بزرگ تر به عنوان نشیمن مورد استفاده قرار میگیرد.یه طراح حرفه ای فضای ال شکل را به صورتی طراحی میکند که این دو فضا به شکل جذابی از یکدیگر تفکیک شوند.

امکان طراحی دکوراسیون در فرم های مختلفی بسته به ابعاد و میزان فضای لازم برای مبلمان و کابینت ها و سبک انتخابی وجود دارد اما امروزه آشپزخانه ال شکل یکی از محبوب ترین طرح ها در طراحی داخلی آشپزخانه محسوب می شود. در آشپزخانه ال شکل لازم است که نصب کابیت ها به صورتی باشد که فضای کافی برای میز یا جزیره باقی بماند.کمتر پیش می آید که اتاق خوابی به شکل ال باشد اما در اتاق خواب های ال شکل نیز نحوه چیدمان سرویس خواب بسیار حائز اهمیت است.

چیدمان ال شکل ویلا

و اما نکته دیگر درباره فضای دکوراسیون:

اگر فضای ال شکل از مساحت بالای برخوردار باشد یه طراح حرفه ای میتواند با ترکیب دو نوع از دکوراسیون به صورت تلفیقی کار کند.به این صورت که یک بخش از فضا را به صورت رسمی و کلاسیک و در بخش دیگر که معمولا تلویزیون در آن قرار میگیرد به عنوان نشیمن از مبلمان راحتی استفاده کند.

در فضاهای کوچک بهتر از از مبلمان های کوچک تر و اکسسوری کمتری برای دیزاین استفاده شود چرا که فضا را شلخته و بهم ریخته نشان خواهد داد
در نهایت میتوان گفت که فضاهای ال شکل در خانه های مدرن امروزی جایگاه خود را پیدا کرده اند و چیدمان های بسیار زیبا و متنوعی از طراحان بزرگ در این سبک از معماری وجود دارد که با جستجو در اینترنت میتوانید به راحتی از آن ها ایده بگیرید.