تاثیر رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ ها شاید در گذشته مفهومی غریب و شناخته نشده بود اما امروزه در جوامع مدرن مردم اهمیت ویژه ای را برای رنگ های اطرافشان قائل هستند و دکوراسیون اطراف خود را به گونه ای طراحی میکنند که رنگ ها تاثیر مثبتی بر محیط داشته باشند.در این مقاله قصد داریم تاثیر رنگ زرد را بر دکوراسیون داخلی مورد بررسی قرار دهیم.
رنگ زرد معمولا به عنوان مکمل در کنار باقی رنگ ها مورد استفاده قرار میگیرد چرا که کمتر کسی ترجیح میدهد که همه اطرافش را رنگ زرد احاطه کند.زرد کلاسیک است اما نشاط را نیز به همراه دارد.هیجان و تحرک احساساتی هستند که میتوان از رنگ زرد دریافت کرد. انتخاب زنگ زرد در کنار یک ترکیب رنگی ویژه به سادگی می تواند ظاهر مدرن و خاصی به فضای دکوراسیون داخلی شما ببخشد اما در صورتی که تناژی مناسب از این رنگ مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ زرد در فنگ شویی

رنگ زرد نماد انرژی و شادی به همراه کمی بازیگوشی است.زرد رنگ عنصر آتش است و موجب ایجاد جریان های انرژی مثبت در محیط میشود.همچنین رنگ زرد این قابلیت را دارد که احساس گرما و سلامت را در محیط اطراف شما ایجاد کند. طیف رنگی زرد از رنگ گل آفتابگردان گرفته تا زرد کم‌رنگ می‌توانند یکی از گزینه‌های شما برای دکوراسیون خانه باشد.

ترکیب رنگ زرد با باقی رنگ ها

ترکیب رنگ زرد با باقی رنگ ها

ترکیب زرد و مشکی

زرد و مشکی ترکیب فوق العاده ای هستند که در اغلب موارد برای محیط هایی با تم فانتزی مورد استفاده قرار میگیرند.زرد و مشکی را میتوان نمادی از زنبور عسل تلقی کرد که بیشتر افراد ترجیح میدهند در محیط خانه و پذیرایی مورد استفاده قرار ندهند.ترکیب راه راه از این دو رنگ در آتلیه ها ، اتاق های شخصی و سلایق خاص بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

ترکیب زرد و خاکستری

ترکیب زرد و خاکستری را میتوان یکی از بهترین ترکیب های رنگی تلقی کرد.خنثی بودن رنگ خاکستری میتواند تا حد زیادی در کنار رنگ مهیج و پر انرژی زرد زیبا و چشم نواز باشد.

ترکیب زرد با بنفش، زرد با سفید و همین طور زرد با نارنجی از ترکیب های معروف رنگ ها با رنگ زرد هستند. ترکیب رنگ زرد با سبز ارتشی می تواند گزینه ای هیجان انگیز برای یک اتاق شخصی باشد.رنگ زرد در اغلب موارد از اکسسوری ها مورد استفاده قرار میگیرند.عناصر زرد رنگ میتوانند ترکیب مناسبی با باقی رنگ ها تشکیل دهند و انرژی محیط را تا حد زیادی بالا میبرند.