چگونه یک دیزاینر حرفه ای شویم

طراحی دکوراسیون داخلی از جمله هنرهایی است که بیشتر افراد ساده تلقی میکنند و این توهم را دارند که خودشان به بهترین شکل ممکن از پسش بر خواهند آمد.اما در واقعیت چنین نیست.برای اینکه یک دیزاینر حرفه ای شوید نیازمند دانش کافی ، حس زیبایی شناسی ، و خلاقیت هستید تا آن طور که باید محیط را به شکل دلخواهتان در آورید.

بیشتر بخوانید : چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم

دکوراسیون داخلی خوب در نتیجه درایت، ذوق و خلاقیت بالا به نتیجه می‌رسد. برای رسیدن به یک طراحی دکوراسیون مطلوب، به چشم‌هایی که می‌تواند به صورت کلی فضای یک اتاق را ببیند، نیاز دارید. یک اتاق را باید به نحوی دکوراسیون کنید که هم کاربردی باشد و هم از لحاظ زیبایی چشم نواز باشد و این دو باید در کنار هم کار کنند.


یک دیزاینر  دکوراسیون داخلی تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در بالا در مورد صحبت کردیم، دارا هستند. با همه این حرف‌ها، شاید از عهده هر فردی بر نیاید که یک طراحی داخلی را برای راهنمایی دکوراسیون داخلی خانه خود استخدام کنند. بعضی از ما دوست داریم که خودمان برای طراحی دکوراسیون خانه خود تصمیم بگیریم و سبک و سیاق خودمان را در سبک و چیدمان خانه به کار ببریم.

دانش کافی در دکوراسیون

هرکسی که بخواهد طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهد، باید از دانش کافی در این زمینه‌ها برخوردار باشد. اطلاعات دانش معماری، معماری داخلی و دکوراسیون در سطوح مقدماتی. آگاهی از چگونگی استفاده و نحوه بهره بردن از متریال‌هایی چون رنگ، مبلمان، عناصر دکوری و تزئینی و… که کاربرد اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند، بسیار مهم است.

چگونه یک دیزاینر حرفه ای شویم

زیبایی‌شناسی

واژه «زیبایی‌شناسی» یا استتیک ریشه ی یونانی داشته و به معنای درک زیبایی است. معنای زیبایی‌شناسی معماری داخلی یا دکوراسیون این است که چگونگی زیبایی محیط پیرامون و جایگاه شخص در محیط داخلی را به معنای واقعی درک کنیم.

 خلاقیت

خلاقیت اساس ناگسستنی هر هنر و هنرمندی است. از سوی دیگر جرقه‌ی یک ایده ناب طراحی داخلی با خلاقیت کلید می‌خورد. ازآنجایی‌که طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی ترکیبی از هنر و فن می‌باشد، بنابراین خلاقیت و نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.