اصول طراحی فضای سبز باغ

طراحی فضای سبز باغ ویلا


در طراحی فضای سبز باغ ویلا ابتدا باید فضای مورد نظر را به خوبی بررسی کنیم و به شناخت کاملی از هر جهت برسیم.امکانات مورد نیاز و برآورد قیمت نیز از فاکتورهای مهم بررسی محسوب می شود.این بررسی ها دارای فازهای مختلفی از جمله تغیرات آب و هوایی در فصل های مختلف سال،موقعیت منطقه ای و اقلیمی و بررسی گیاهان قابل رشد در منطقه مورد نظر می باشد.همچنین باید بدانیم که مفهوم ویلا با طراحی فضای سبز آن کامل می شود، به دلیل این که طراحی ویلا بدون طراحی فضای سبز حیاط آن امکان پذیر نمی باشد، این فضای سبز است که به ویلا معنا و روح می بخشد.


هدف از محوطه سازی در باغ ویلا افزایش جاذبه های زیبایی در محیط زندگی می باشد.استفاده از درختان مثمر میوه،استفاده از گیاهان زینتی و گل های رنگارنگ میتواند بسیار مورد استفاده قرار بگیرند.برای کاشت درختان و گیاهان باید شرایط رشد گیاهان مورد استفاده و همچنین مورد بررسی قرار بگیرد.انتخاب گیاهان مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است.ایجاد هارمونی رنگ نیز از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


در بیشتر باغ ویلاهای ساخته شده در اطراف تهران مانند شهریار،ملارد و محمدشهر محوطه سازی و طراحی فضای سبز باغ ویلا به صورت کاملا حرفه ای انجام شده است.محوطه های سنگ فرش شده،استفاده از درختچه های زینتی متناسب با آب و هوای منطقه،استفاده از درختان مثمر میوه و .... از اقداماتی است که در زمینه طراحی سبز حیاط باغ صورت میگیرد.
استفاده از آبنما نیز نمای بسیار زیبا و دلنشینی را به باغ خواهد بخشید.آبنماهای آماده ی بسیار زیادی در بازار موجود است که با طرح های مختلفی که دارند هر نوع سلیقه ای را پوشش میدهند.جدیدا در برخی از باغ ویلاها استفاده از برکه های مصنوعی رایج شده است.ساخت برکه های نمادین با استفاده از سنگ های تزیینی چشم انداز فوق العاده زیبایی را برای باغ ویلا ایجاد میکند.این سنگ ها به فضای سبز حیاط ویلا و حیاط خانه تان می تواند  تصویر زیبا و  توصیف نشدنی  ببخشند.


املاک سها با داشتن کادری مجرب در زمینه خرید باغ ویلا در اطراف تهران با ارائه باغ ویلاهای لوکس و استخر دار شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.ما در املاک سها هم در زمینه خرید باغ ویلا و هم در زمینه فروش باغ ویلا در خدمت شما عزیزن خواهیم بود.