طراحی خانه مدرن با رنگ های تیره

طراحی ویلا با استفاده از رنگ های تیره به معنای تاریکی نبود نور در فضای خانه نیست.در این سبک از طراحی تلفیقی از نور و رنگ های تیره در کنار یکدیگر قرار میگیرند.این سبک طراحی، دکوراسیون خانه شما را تا حد زیادی ماجراجو می کند. برای استفاده از چیدمان تیره در محیط داخلی منزل باید نکاتی را در نظر بگیرید.

نکات مهم برای طراحی داخلی با تم تیره

نورپردازی

اگر شما نورپردازی حرفه ای در محیط تیره انجام دهید، فضای منزل را بیش از پیش جذاب و خواستنی کرده ایدچرا که اولین و مهم ترین نکته در استفاده از طراحی داخلی تیره توجه به نورپردازی است. شما می توانید نورپردازی ایده آلی در محیط اتاق نشیمن انجام دهید. فراموش نکنید که جلوه نورپردازی در تم تیره از هر رنگی بیشتر است. به همین خاطر افرادی که غرق در نورپردازی هستند و به دنبال لامپ های تزیینی و لوکس می گردند، از این سبک استقبال می کنند.

طراحی دکوراسیون  تیره

ایجاد پارادوکس در طراحی

  • رنگ سفید را برای طراحی سنگ مرمر دیوار یا کف آشپزخانه و حمام به کار ببرید. مرمر سفید یک هدایت گر عالی برای نور است و از این رو روشنایی منزل شما را تا حد زیادی تامین می کند. این تضاد رنگی در محیط داخلی منزل بسیار چشم نواز است.همان طور که می دانید بسیاری از دیزاین ها در نوع مشکی خود کم نظیر هستند. مثلاً از رنگ تیره برای دکوراسیون قفسه استفاده می شود
  • تن و غلظت تیرگی را در محیط منزل تغییر دهیدقرار نیست برای تمامی سطوح و محیط از رنگ تیره با غلظت یکنواخت استفاده کنید. شما می توانید از شدت و ضعف تم تیره استفاده کنید. به عنوان مثال برای دکوراسیون دیوار از خاکستری تیره و برای چیدمان مبل نیز از رنگ دودی استفاده کنید.
  • این ترکیب محیط منزل را جذاب می کند و عملاً محیطی خوفناک را برای شما ایجاد نخواهد کرد.
  • استفاده از طراحی داخلی تیره برای محیط هایی که به طور مکرر از رنگ سفید استفاده کرده اند، گزینه مناسبی است. قطعاً رنگ تیره به خوبی می تواند این یکنواختی را بشکند.استفاده از تم تیره در دکوراسیون نیز ابدی نیست. شما می توانید بعد از مدتی از تلفیق رنگی دیگری نیز استفاده کنید. این رنگ علی رغم اینکه بسیار یکنواخت و مردود به نظر می رسد اما هنگام به کارگیری در محیط منزل بسیار خلاقانه عمل می کند.