باغ ویلای نقلی

متراژ باغ ویلاها در اطراف تهران به صورتی است که باغ ویلاهای نقلی نیز دارای متراژ 500 تا 1000 متر هستند.ساخت باغ ویلاهای نقلی به گونه ای انجام میشود که همه آن چیزی را که باید در ابعاد کوچکتر در بر میگیرد.برای مثال باغ ویلاهای نقلی در اکثر موارد دارای استخر هستند اما استخری در سایز کوچکتر.عمده ترین دلیل محبوبیت باغ ویلاهای نقلی قیمت مناسب این باغ ویلاها میباشد.در ادامه تمامی باغ ویلاهای نقلی را از تمامی زوایا با دیگر باغ ویلاها مقایسه خواهیم کرد.

باغ ویلای نقلی در غرب تهران
متراژ ویلا در باغ ویلاهای نقلی

اصول متراژ در ساخت باغ ویلا به این صورت است که به ازا هر 100 متر زمین 10 متر بنا ساخته میشود در باغ ویلاهای خیلی کوچک نمیتوان از این اصول پیروی کرد.اما بنا یا ویلا در باغ ویلاهای متراژ پایین نسبت به دیگر باغ ویلاها بسیار کوچک تر ساخته میشود.

استخر در باغ ویلاهای نقلی

استخرهای رو باز و کوچک تاثیر زیادی روی زیبایی نمای خارجی حیاط خانه های ویلایی دارند و علاوه بر این استخر کوچک باعث می شود تا محوطه حیاط ظاهری لوکس و جذاب پیدا کند. استخرهای کوچک در انواع طرح های مختلف نظیر استخرها با عرض کم و استخرهای جعبه ای کوچک و استخرهای نیم دایره ای و استخرهای مستطیل شکل کوچک و … طراحی می شوند که انتخاب هر یک از این طرح های استخر به ابعاد حیاط و میزان هزینه ای که شما برای ساخت استخر در حیاط منزل تان در نظر گرفته اید بستگی دارد.

محوطه سازی در باغ ویلاهای کوچک

به طور کلی طراحی محوطه برای فضاهای کوچک، غالباً نیازمند طراحی و سازمان‌دهی بیشتری نسبت به فضاهای بزرگ‌تر است.سازمان دهی گیاهان و درختچه ها ، استفاده از چوب ترموود در بخش بدنه ی نما و ترکیب آن با گیاهان سبز ، ترکیب معمارانه از عناصر طراحی فضای سبز یک حیاط مسکونی ، استفاده از گلدان های دیواری ، دقت در هارمونی رنگ ها ، ترکیب سنگدانه های سفید در کنار چمن سبز رنگ و استفاده از درختچه های کوچک اقداماتی هتند که به بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک میکنند.