المان های طبیعی در محوطه سازی باغ ویلا

محوطه سازی در باغ ویلا با استفاده از ابزار های مختلفی صورت میگیرد اما باید در نظر داشته باشید که بهترین حالت ممکن برای محوطه سازی باغ ویلا این است که هر چه بیشتر به مناظر طبیعی نزدیک تر شود.به کار گیری المان های طبیعی در محوطه سازی باغ ویلا این هدف را محقق خواهد کرد و رویای زندگی در کنار طبیعت را به شما عزیزان هدیه خواهد کرد

المان های طبیعی باغ ویلا

آبشار مصنوعی

آبشار های مصنوعی با الگوبرداری از آبشار های طبیعی شکل میگیرند.برای ساخت آبشار مصنوعی باید موقعیت و تنظیمات نوع ریزش آب را در نظر گرفت.بهتر است که آبشار بر روی یک تپه و یا یک شیب طبیعی در نظر گرفته شود.شیب بیشتر موجب به وجود آمدن جریان آب سریع تر و صدای آبشار بیشتر میشود که در جذابیت و دلنشینی آبشار نقش به سزایی دارد.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی می باشد که به محیط های بیرونی نمای طبیعی را می بخشد و کاربردهای بسیاری را در محوطه بیرونی شامل می شود.با استفاده از چمن مصنوعی فضای بیرونی باغ ویلا زیبا تر و دلنشین تر خواهد شد.

برکه مصنوعی

برکه مصنوعی به شکل منظم و نامنظم طراحی می شود اما به دلیل زیبایی بیشتر از شکل نامنظم استفاده می شود. از مزایای این آبنما افزون بر جذابیت، همانند دیگر آبنماها تلطیف و پاکسازی هوای پارک یا فضای سبز است.

قلوه سنگ های رودخانه ای

سنگ قلوه ای یا سنگ رودخانه یکی از عناصر سنگی طبیعی می باشد که در محوطه های داخلی و خارجی استفاده می شود و در رنگ های طبیعی و حالت های مختلفی از جمله گوشه دار، شکسته و گرد در وزن های متفاوت وجود دارند. این سنگ ها در باغچه ها، جعبه های گل، آکواریوم، فضاهای سبز و در کارهای هنری به کار برده می شود. همچنین در کف حمام و اطراف استخر می توانید از این سنگ ها به صورت واش بتن استفاده کنید.

ساخت کلبه چوبی در محوطه باغ

وجود یک کلبه چوبی در محوطه باغ در همه جای دنیا، همواره نمادی از زندگی رویایی در کنار طبیعت بوده است. استفاده از چوب به عنوان متریال اصلی ساخت خانه در آمریکا و اروپا طرفداران زیادی دارد ؛ طوری که امروزه بیشتر افراد تمایل دازرند تا بافت اصلی ویلا یا خانه خود را با استفاده از چوب بنا کنند.