نورپردازی باغ ویلا

در فرایند زیباسازی باغ ویلا عوامل تاثیر گذار بسیاری وجود دارند که صرفا به جهت زیباسازی باغ ویلا صورت میگیرند.اما نورپردازی باغ ویلا،تنها به جهت زیباسازی باغ ویلا انجام نمیشود.امنیت در باغ ویلا یکی از مهم ترین نکاتی است که توجه صاحبان باغ ویلا را به خود جلب میکند.لامپ های محوطه میتوانند علاوه بر روشن کردن محوطه و دلنشین تر کردن فضای سبز به امنیت باغ ویلا نیز کمک کنند.در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با نورپردازی بیان کنیم.

نورپردازی اصولی

لوازم نورپردازی باغ ها معمولاً سیاه رنگ هستند، اما انواع جمع و جورتر آنها به رنگ سبز تیره اند، تا در میان شاخ و برگ درختان و گیاهان استتار شوند. در این صورت، انواع مسی این لوازم کاربردی ترند، چرا که به مرور سطح خارجی آنها به طور طبیعی به رنگ سبز در می آید. انواع برنزی این لوازم نیز مناسب اند، به ویژه آنکه اگر بر روی درخت نصب شوند، در رنگ تنه ی درخت استتار خواهند شد.

نورپردازی باغ ویلا

یک تابش کوچک نور مسافتی طولانی را طی خواهد کرد، پس مهم است که تصمیم بگیریم کدام مشخصه را و با چه شدتی نورپردازی خواهیم کرد، تا باغ بیش از حد نورانی نشود.در استفاده از نور سختگیر باشید تا بتوانید از تاریکی نیز استفادهی بهینه ببریده بر بهترین عنصر تأکید بگذارید و بی ارزش ترین ها را پنهان کنید.

کلید نورپردازی موفق یک باغ کوچک ، انعطاف است. از منابع پایه میخی استفاده کنید، چرا که میتوان مکان آنها را با توجه به تغییر فصول و رشد گیاهان تغییر داد.

خلاقیت در نورپردازی

بیشترین کاربرد نورپردازی در محوطه باغ ویلا زیباسازی محوطه باغ در شب میباشد.پس باید به نوع دکوراسیون و هماهنگی آن با نوع نورپردازی دقت کرد.استفاده از گلدان های نوری ،استفاده از لامپ های محوطه در کنار آبنما،جاسازی لامپ در تنه ی درختان و  یا برکه های مصنوعی نمای فوق العاده ای را در شب به وجود می آورد.امروزه در بیشتر باغ ویلاها از نورپردازی های مهندسی شده استفاده میکنند چرا که هم امنیت باغ ویلا در نظر گرفته میشود و هم به زیبا سازی باغ ویلا کمک خواهد کرد.