نقش گاردن گارد در محوطه سازی باغ ویلا

در محوطه سازی باغ ویلا المان های بسیاری از طبیعت مانند آبشار مصنوعی ، گیاهان زینتی ، برکه های مصنوعی و...وجود دارند که نمای فوق العاده ای را در باغ ایجاد میکنند.علاوه بر موارد گفته شده ابزارهایی وجود دارند که محوطه سازی باغ را زیباتر و دلنشین تر جلوه میدهد.گاردن گارد نیز در محوطه سازی باغ ویلا نقش ویژه ای دارد.بیشتر صاحبان باغ ویلا برای جداسازی باغچه از سنگ فرش محوطه از گاردن گارد استفاده میکنند.در این مقاله به جنس و نوع و نحوه نصب گارد گارد در محوطه باغ ویلا خواهیم پرداخت.

نقش گاردن گارد در محوطه سازی باغ ویلا

 

نورپردازی در گاردن گارد

برای جلوه بخشین به باغچه در شب نورپردازی لازم است اما باید در نظر داشت که سیمکشی داخل باغچه مشکل و گاهی خطرناک است. باید با هزینه زیاد عمق حفاری برای عبور کابل ها را افزایش داد در غیر این صورت با آبیاری باغچه امکان اتصالی کردن وجود دارد. همچنین با شخم زدن.در برخی از  گاردن گاردها نور را از داخل نرده و ستون عبور داده شده است. در نتیجه نیازی به حفاری و… نیست از سوی دیگر با روشن شدن راهروها عملاً نیاز به روشنایی معابر هم کاهش خواهد یافت. کل مسیر روشن است. دیگر نیازی به علمک و چراغ دیواری و پرژکتور نیست. از سویی می توانید رنگ نورها را به دلخواه و با ریموت عوض کنید.

جنس در گاردن گارد

از گذشته های برای مرز بندی باغچه ها از گاردن گارد های چوبی استفاده میشد و تا امروز نیز این روند ادامه دارد و بیشتر صاحبان باغ ویلا گاردن گارد های چوبی را به گاردن گاردهای فلزی ترجیح میدهد چرا که نمای زیباتری را به باغ میبخشد و با طبیعت هارمونی بهتری ایجاد میکند.

شکل ظاهری گاردن گارد

همان طور که در شکل زیر مشاهده میکنید گاردن گاردن های قطعاتی مستطیل شکل هستند که آغلب به صورت فلش طراحی میشوند و نوک تیزی دارند تا مانع عبور حیوانات به باغچه شوند.

شکل ظاهری گاردن گارد