مبلمان در دکوراسیون

دکوراسیون و چیدمان یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در چگونه به نظر رسیدن محیط هستند.نقش مبلمان نیز در چیدمان ویلا و منازل بسیار مهم است.در این مقاله قصد داریم انواع مختلف مبلمان و فضای مناسب برای استفاده از آن را معرفی کنیم.

مبلمان سالنی، مناسب برای خانه های مدرن

این صندلی های کوتاه و بدون دسته، نشیمنگاهی عمیق و بسیار راحت دارند که خیلی خوشایند است. این نوع مبل ها معمولا پایه های چوبی کوتاهی دارند که اغلب موارد به ساختار اصلی مبل متصل است و به طور کامل دیده می شود. در بعضی موارد هم پایه های آن استیل است. مبلمان سالنی مناسب برای خانه های مدرن، این نوع مبل ها معمولا پایه های چوبی کوتاهی دارند

مبلمان در دکوراسیون

مبلمان هتلی، مناسب برای خانه هایی به سبک معاصر و مدرن

این سبک مبلمان جلوه ای بسیار ساده با خطوطی ملایم دارد و بیشتر در لابی هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. نشیمن این مبلمان معمولا دو روکش دارد؛ یکی روکش اصلی سرتاسری برای خود مبل و یکی هم روکشی محافظ که در زیر آن قرار می گیرد. تکیه گاه این مبلمان زاویه دار است. دسته ها معمولا روکش دارند و پایه ها هم صاف و چوبی هستند. مبلمان هتلی مناسب خانه هایی به سبک معاصر و مدرن و بیشتر در لابی هتل ها استفاده می شود .

مبلمان در دکوراسیون داخلی

مبلمان هاروارد، مناسب برای خانه هایی به سبک مدرن

این مبل ها تکیه گاهی منحنی، نشیمنگاهی وسیع و دسته هایی گرد دارند. معمولا پایه های این مبل ها چوبی و ثابت است اما در بعضی موارد دیده شده که در زیر پایه ها، چرخ های کوچکی به منظور جا به جایی راحت تر آنها تعبیه می شود. مبلمان هاروارد مناسب خانه هایی به سبک معاصر و مدرن،معمولا پایه های این مبل ها چوبی است

مبلمان با پشتی بالدار، مناسب برای خانه هایی به سبک روستیک

این نوع مبل ها، تکیه گاهی بلند با دسته های کوتاه و گرد دارند. در دو طرف تکیه گاه این مبل، دو تکه اضافی به صورت دو بال جلو آمده که در ارتفاع سر فرد قرار می گیرد و باعث می شود جایی مناسب برای قرار گیری سر به وجود بیاید. پایه های این نوع مبل ها هم چوبی و بدون روکش است. مبلمان با پشتی بالدار مناسب خانه هایی به سبک روستیک، تکیه گاهی بلند و دسته های کوتاه دارند.