دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین فاکتور های معماری محسوب میشود که در ویلاهای مختلف به عوامل متعددی بستگی دارد.اندازه ویلا یکی از مهم ترین فاکتورها در نوع طراحی دکوراسیون داخلی ویلا است.اصولا فضای ویلا نسبت به خانه های معمولی بزرگتر از حد معمول است.در نتیجه طراح برای دکوراسیون داخلی ویلا دست بازتری خواهد داشت.مانور بیشتر در فضای ویلا موجب مکیشود تا طراحی سلایق بیشتری را مورد پوشش قرار دهد.در این مقاله چندین نوع طراحی دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نورپردازی ویلا

نورپردازی در ویلا به دو شکل صورت میگیرد.نورپردازی به شکل طبیعی در ویلا مرسوم تر است چرا که اصول طراحی باغ ویلا به صورتی است در آن از پنچره های بزرگ استفاده میکنند.نورپردازی به شکل طبیعی جایگاه ویژه ای دارد و بیشتر افراد تمایل دارند که در ویلا از نور خورشید بهره ببرند.در نورپردازی به شکل مصنوعی اما تنوع بیشتری میتوان به خرج داد.نور های رنگی ، لوستر های زیبا و .... مواردی هستند که میتوان با استفاده از آنها مورپردازی به شکل مصنوعی را صورت داد.

نورپردازی ویلا

هارمونی رنگ ها

رنگ ها در دکوراسیون داخلی نقش ویژه ای دارند.برای استفاده درست و بهره مندی به جا از رنگ ها باید رنگ را به صورت اصولی در کنار هم استفاده کرد.هارمونی رنگ ها را جدی بگیرد.رنگ ها در کنار یکدیگر جلوه های متفاوتی دارند.برای مثال رنگ قرمز در کنار رنگ زرد با رنگ قرمز در کنار رنگ سرمه ای جلوه ای متفاوت خواهد داشت.

تم دکوراسیون

تم مشخصی را برای ویلا در نظر بگیرد.برای مثال تم چوبی یا طرح چوب از تم های پر طرفدار مانند تم طبیعت در طراحی ویلا به شمار میرود.با استفاده از تم مشخص شما راحت تر میتوانید در ویلا هارمونی رنگی ایجاد کنید و با اصول بهتری پیش خواهید رفت.

تم دکوراسیون ویلا

چیدمان

چیدمان ویلا آخرین گام در طراحی دکوراسیون ویلا است.سبک های مختلفی برای چیدمان ویلا وجود دارد.سبک های مدرن ، کلاسیک ، سنتی و .... سبک هایی هستند که میتوانید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مورد استفاده قرار دهید.