اشتباهات دیزاین داخلی اتاق خواب

از آنجایی که اتاق خواب ها از دید بازدیده کننده ها و میهمانان مخفی میمانند، به همین دلیل کمتر به طراحی داخلی آنها توجه میشود. اما اتاق خواب ها یکی از مهم ترین بخش های باغ ویلا و یا خانه هستند. زیرا که انسان بیش از 8 یا 9 ساعت در شبانه روز را در اتاق خواب میگذراند. و از شلوغی ها و استرس کار روزانه به آن پناه میبرند. پس بهتر است که دیزاین داخلی اتاق خواب ها به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد. اگر فکر میکنید که اتاق خواب شما دیزاین داخلی جالبی ندارد و یا زیادی خالی است، همراه ما باشید تا به شما از موارد ضروری طراحی داخلی اتاق خواب ها بگوییم.

از رنگ های جیغ استفاده نکنید

بدون استثنا تمامی دیزاینر ها معتقدند که در داخل اتاق خواب باید رنگ های جیغ و بسیار برجسته کمتر استفاده شود. و بهتر است به سراغ رنگ های خنثی و ملایم تر بروید. رنگ هایی که باعث آرامش بشوند.محققان معتقدند که رنگ آبی یکی از همین رنگ هاست که میتواند برای اتاق خواب انتخاب خوبی باشد. اگر هم رنگ آبی را دوست ندارید، در چرخه رنگ ها به دنبال رنگ مورد علاقه تان باشید و کمرنگ آن را برای اتاق انتخاب کنید.

استفاده از آبی در اتاق خواب

در چیدمانتعادل را رعایت کنید

اشتباه دیگری که خیلی از مالکین مرتکب میشوند، چیدن تمامی اثاثیه در یک طرف اتاق است. اگر اتاق به اندازه کافی جا دارید، بهتر است که اثاثیه و لوازم اتاق را در تمامی بخش ها بچینید و پخش کنید. یک بخش را برای میز تحریر، یک بخش را برای کمد و... انتخاب کنید.

نبود حریم خصوصی کافی

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در حین  طراحی داخلی  اتاق ها مرتکب میشوند، نبود حریم خصوصی است. از این جهت که بهتر است برای اتاق خواب از پرده ها و پوشش های پنجره استفاده بشود. تا در طول روز آنها را کنار بزنید و از نور طبیعی استفاده کنید و شب ها نیز پوشش خوبی داشته باشند. در حال حاضر کرکره و لور دراپه های زیبایی در بازار وجود دارد که میتوانید آنها را در اتاق خواب باغ ویلا استفاده کنید.

نبود اکسسوری تزیینی در اتاق

چون اتاق خواب محل استراحت است، دلیلی ندارد که حتما بسیار خلوت و دیوار ها ساده باشند. میتوانید یک آینه قشنگ بر روی دیوار نصب کنید. و یا تابلو و یا حتی گلدانی زیبا در اتاق داشته باشید. اضافه کردن یک یا دو آباژور در کنار تخت نیز میتواند ایده خوبی باشد.

آینه اتاق خواب