چطور برای باغ ویلا لوستر انتخاب کنیم

لوستر کمی بیشتر از یک منبع برای روشنایی باغ ویلا و یا خانه است. یک لوستر خوب میتواند استایل و زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی اضافه کند. مانند هر وسیله تزیینی، انتخاب لوستر میتواند تاثیر زیادی در حال و هوای خانه و ویلا بگذارد. در این مطلب سعی داریم نکات کلی انتخاب لوستر را برای شما شرح دهیم.

منظور از انتخاب لوستر مناسب این است که اگر فضای شما کوچک است، لوستر بزرگ نباید انتخاب کنید. و اگر فضای بزرگی دارید، لوستر کوچک کم لطفی نسبت به فضای داخلی خواهد بود.

راهنمای انتخاب لوستر

ابتدا باید ارتفاع زمین از سقف را در نظر بگیرید. چون هر چقدر که سقف بلندتر باشد، به همان اندازه نیز ارتفاع لوستر نیز باید بیشتر باشد. و اگر سقف کوتاهی داشته باشید ولی لوستر بلند، منظره جالبی در فضای داخلی ایجاد نمیکند. حتی میتواند مزاحم عبور و مرور نیز شود. گفته شده که اگر میخواهید لوستری بالای میز نهار خوری نصب کنید، باید از نوک لوستر تا میز نهار خوری حداقل 70 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. و قطر آن نباید از عرض میز بیشتر باشد.

لوستر بالا ی میز نهار خوری

انتخاب محل نصب لوستر

باید محل نصب لوستر را به خوبی مشخص کنید و متناسب به محلی که قرار است روشنایی قرار بگیرد، لوستر و یا آباژور تهیه کنید.

لوستر هماهنگ با دکوراسیون

باید هنگام خرید لوستر، سبک دکوراسیون داخلی و چیدمان باغ ویلا و یا خانه را در نظر بگیرید. زیرا که لوستر باید هماهنگ با فضای داخلی باشد. و به نوعی تکمیل کننده آن است. مثلا اگر مبلمان ساده ای دارید، باید لوستر ساده تری انتخاب کنید. نمیتوانید برای چیدمان اسپورت و ساده لوستر های بزرگ 10 شاخه یا بیشتر تهیه کنید. و یا اگر رنگ مبلمان و لوازم کرم و سفید است، استفاده از لوستر با کریستال های آبی و یا قرمز اشتباه است.