راهنمای چیدمان سبک مراکشی

یکی دیگر از سبک هایی که مطابق با سلیقه ایرانی ها است، سبک دکوراسیون مراکشی است. این سبک شرقی با الهام از فرهنگ اعراب و کشور زیبای مراکش ایجاد شده است و در سرتاسر دنیا علاقه مندان خاص خودش را دارد. مراکش کشوری است که بین اروپا و آفریقا قرار دارد و پاره ای از هر دو فرهنگ در این سبک تاثیر گذاشته است. سبک لاکچری مراکشی با رنگ های گرم و کاشی کاری های خاص خودش فضایی گرم و بسیار صمیمی در باغ ویلا و یا خانه ایجاد میکند. در متن های مرتبط با سبک مراکشی آمده است که این سبک تلفیقی از فرهنگ فرانسه، پرتغال،ایران و کشور های اسلامی است.

طراحی داخلی دکوراسیون مراکشی

ویژگی های سبک مراکشی

رنگ های قرمز و نارنجی، آبی و سبز و در نهایت طلایی از دریای مدیترانه و صحراهای درخشان آفریقا الهام گرفته شده است.

پوشش کف در این سبک اغلب چوب های تیره رنگ هستش و گاهی هم از کاشی های آبی و سبز نیز استفاده میشود. اغلب خانواده های مراکشی از فرش ها و قالی های مراکشی برای پوشش کف استفاده میکنند و بر روی آنها بالش ها و کوسن هایی از پارچه های پر نقش قرار میدهند. میتوانید در کنار کوسن ها از پاف های چرمی برای نشستن و یا حتی به عنوان میز استفاده کنید.

در بخش نورپردازی این سبک، برعکس سبک ساحلی، از لامپ های کم نور استفاده میکنند ولی در عوض آینه ها میتوانند به پخش نور بسیار کمک کنند. لذا آینه در سبک مراکشی بسیار استفاده میشود. و در عین حالی که نور را به تمام بخش های اتاق میرساند، زیبایی و جلوه خاصی اضافه میکند. 

این روز ها برای پیاده کردن چنین چیدمانی لازم نیست که تمام فضا را با چنین وسایلی پر کنید. میتوانید تنها با استفاده از چندین فرش کوچک، سبک مراکشی را در طراحی داخلی باغ ویلا و یا خانه پیاده کنید.

اتاق خواب مراکشی