چیدمان ویلا به سبک ساحلی

اگر به دنبال این هستید فضای آرامش بخش دریا و ساحل را در باغ ویلا خودتان شبیه سازی کنید، سبک ساحلی مناسب شما است. سبک چیدمان ساحلی در حال حاضر بسیار فراگیر شده است و خیلی ها، حتی در مناطقی که از دریا فاصله زیادی دارد، به سراغ این سبک آمده اند. سبک ساحلی نیز چندین نوع دارد. سبک ساحلی آمریکایی، استوایی، استرالیایی و غیره. 

رنگ های سبک ساحلی

گفته شده که در این سبک بهتر است دیوار های داخل ویلا به رنگ سفید باشند تا نور خورشید به خوبی داخل ویلا پخش شود. لذا نباید از پرده های ضخیم با رنگ تیره استفاده شود. برای باقی ویلا و وسایلش نیز میتوانید به سراغ انواع آبی ها بروید.

انتخاب رنگ ویلا ساحلی

لوازم تزیینی و مبلمان ساحلی

در سبک ساحلی برای انتخاب اثاثیه و اکسسوری های خانه باید این نکته را در نظر داشته باشید که وسایل ها باید حال و هوای دریا و ساحل را داشته باشند. یعنی رنگ های طلایی، آبی کمرنگ، خاکستری، سفید و گاهی هم سبز میتوانند جز رنگ های سبک ساحلی باشند. برای مبلمان هم در درجه اول چوب به همراه پارچه های کرم و سفید انتخاب مناسبی است. برای فرش نیز بهتر است الیاف های طبیعی مانند سیزال و کنف استفاده کنید. از دیگر اثاثیه ای که میتوانید استفاده کنید سبد ها و مبلمانی از جنس حصیر و یا حتی بامبو هستند که سبک چیدمان ساحلی را تکمیل میکنند.

فرش کنف سبک چیدمان ساحلی

محوطه سازی سبک ساحلی

معمولا در باغ ویلا های ساحلی توصیه شده که مسیر های پر پیچ و خم استفاده کنید. و بهتر است که این مسیر ها را با سنگ های بزرگ و نا متقارن بپوشانید. برای گیاهان نیز باید از بوته ها و درختانی استفاده کنید که کمی مناسب آب و هوای گرم و شرجی باشند. برای مثال کاکتوس ها و گیاه بانکسیا بسیار در این سبک استفاده میشوند.

محوطه سازی ساحلی