تاثیر رنگ دکوراسیون داخلی بر روحیه انسان

شاید در چند ماه آینده قصد تغییر دکوراسیون ویلا و یا خانه را داشته باشید. و شاید حتی در این تغییر دکوراسیون به فکر رنگ کردن دیوار های ویلا و یا باغ ویلا باشید. دانستن اینکه هر رنگی چه تاثیری دارد میتواند امر انتخاب رنگ را برای شما راحت تر کند. و به این ترتیب رنگ هایی انتخاب خواهید کرد که بیشترین هماهنگی را با شخصیت و سلیقه شما داشته باشند. سپس با مراجعه به وب سایت ها و مجلات مرتبط به طراحی دکوراسیون، مثال هایی از نحوه استفاده از رنگ های مورد نظرتان را پیدا کنید و آنها را در خانه یا ویلا پیاده سازی کنید. گرچه دانستن تاثیرات رنگ ها بر بازدید کنندگان، میتواند شما را در امر خرید و فروش باغ ویلا راهنمایی کند.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

رنگ های روشن مانند قرمز و زرد و حتی سبز و آبی روشن یک احساس بسیار غنی در انسان ایجاد میکنند. این رنگ ها صمیمی و خوشحال کننده هستند و ساکنین اتاق را به برقراری ارتباط تشویق میکنند. مخصوصا رنگ های نارنجی و قرمز در محیط آشپزخانه بسیار پر کاربرد هستند. 

رنگ نارنجی برای غذاخوری

تاثیر رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی

رنگ های تیره فضای اتاق و خانه را کوچکتر نشان میدهند و به نوعی حال و هوایی غمناک ایجاد میکنند. قرمز، بنفش، سبز و آبی تیره از این دسته رنگ ها هستند. ولی اگر این رنگ ها به خوبی استفاده شوند و فضای اتاق نور طبیعی خوبی دریافت کند، این رنگ ها باعث القای حس امنیت و راحتی میشوند. حتی این رنگ ها را برای فضا های کوچک نیز میتوانید استفاده کنید.البته به شرط نورپردازی خوب.

 تاثیر رنگ های سرد

رنگ هایی مانند آبی یخی و سبز کمرنگ تاثیر آرامبخش دارند. این رنگ ها برای اتاق خواب مناسب هستند. زیرا که باعث خواب آرام و راحت میشوند.و زمانی که از خواب بلند میشوید نیز حس خوبی خواهید داشت. 

رنگهای سرد برای اتاق خواب