چیدمان داخلی به سبک کلاسیک

اگر به دنبال چیدمان باغ ویلا و یا خانه ای هستید که سال های سال از مد نیفتد و همیشه شکوه و زرق و برق داشته باشد، پس باید به سراغ سبک کلاسیک بروید. این سبک دکوراسیون داخلی اشرافی از فرانسه قرن 17 تا 19 میلادی ، تحت تاثیر هنر، ادبیات و یونان باستان نشات گرفته است.. اگر به اثاثیه گران قیمت و زیبا علاقه دارید، سبک کلاسیک میتواند مناسب شما باشد. این سبک طی قرن های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است ولی اصول خاصی در تمامی تغییرات این سبک ثابت مانده است.

اصول چیدمان داخلی سبک کلاسیک

اثاثیه سبک کلاسیک معمولا طبیعی و بسیار منحصر به فرد هستند لذا به هیچ وجه وسایل ارزان قیمت در این سبک جای ندارند. و اثاثیه را با سلیقه خاصی باید انتخاب کنید تا شکوه این سبک از دست نرود. ستون ها اغلب از جنس مرمر و یا گچ کاری شده توسط دست هستند. دیوار ها قاب گذاری شده اند و کف یا باید از جنس کف پوش چوبی و یا از سنگ های گران قیمت باشد. اگر هم بخواهید این سبک را تمام و کمال اجرا کنید میتوانید در سقف نیز از گچ بری های خاص و زیبا استفاده کنید.

چیدمان کلاسیک خانه

انتخاب رنگ سبک کلاسیک

رنگ ها در این سبک بسیار ملایم و خنثی هستند. زیتونی کمرنگ، بژ، کرم و سفید از رنگ هایی هستند که در این سبک طرفداران زیادی دارند. همچنین رنگ طلایی نیز باید در اثاثیه ویلا و یا خانه وجود داشته باشند.

نورپردازی داخلی

نورپردازی سبک کلاسیک بسیار اهمیت دارد زیرا که با نور خوب زیبایی اثاثیه و اتاق ها به چشم میاید. لوستر های کریستال و شیشه ای کمرنگ باید در مرکز سقف قرار داشته باشند تا نور را به خوبی پخش کنند. برای آباژور نیز میتوانید به سراغ رنگ های برنز و بژ بروید.

مبلمان چرم کلاسیک ویلا