سبک ماکسیمالیسم در چیدمان خانه

 از رنگ های جسور و متریال و پارچه های لوکس گرفته تا متالیک های براق و طرح های شلوغ ، سبک چیدمان ماکسیمالیسم قطعا یکی از ترند های چیدمان خانه و ویلا در سال 2018 است.

سبک ماکسیمالیسم در چیدمان میتواند نشانگر شادی، هیجان و حتی قدرت باشد. تا سال گذشته سبک های چیدمان ساده تری مثل مینیمالیسم بسیار خواهان داشتند ولی در حال حاضر رنگ های شاد و لوکس دارند راهشان را به چیدمان داخلی پیدا میکنند. حتی برند سوئدی و البته مینیمال ایکیا نیز دارد کم کم رو به چنین سبکی در دکوراسیون داخلی می آورد. گرچه فقط استفاده از رنگ هاو اثاثیه شلوغ نمیتواند ماکسیمالیسم زیبا تلقی شود. بلکه اصولی دارد که با رعایت آنها میتوانید رنگ ها و متریال های مختلف را به بهترین شکل در کنار هم استفاده کنید.

چیدمان شلوغ خانه ماکسیمالیسم

اصول چیدمان ماکسیمالیسم

از ابعاد کوچک شروع کنید : اگر به تازگی میخواهید از رنگ ها و پارچه های شلوغ استفاده کنید، بهتر است سعی کنید در یک گوشه از خانه و یا اتاق تغییراتی را که میخواهید ایجاد کنید. تغییرات کوچک میتوانند استفاده کردن از کوسن های رنگی روی کاناپه و یا صندلی ساده و تک رنگ باشند و یا حتی کاغذ کردن بخشی از دیوار یکی از اتاق ها.

تعادل ایجاد کنید : یکی از مهمترین اصول چیدمان در هر سبکی، ایجاد تعادل است. ماکسیمالیسم شیک در خانه و یا ویلا زمانی بوجود می آید که بتوانید ارتباطی بین رنگ ها و طرح هایی که استفاده کردید، پیدا کنید. اصل تقارن نیز باید در چیدمان و انتخاب رنگ ها رعایت شود. ببینید که چه رنگ هایی با مبلمان شما ست میشوند و به سراغ آنها بروید. 

داستان سرایی کنید : به این فکر کنید که دوست دارید زمانی که شخصی از ملک شما بازدید میکند، چه پیامی را دریافت کند. چیدمان داخلی میتواند نشانگر علاقه صاحب ملک به طبیعت، حیوانات، جنگل و حتی هنر باشد. پس بهتر است سعی کنید بازتاب این علاقه را در چیدمان و انتخاب رنگ ها نشان دهید.

چیدمان داخلی شلوغ سبز رنگ