بهترین نژاد های سگ نگهبان محوطه باغ

در مطالب قدیمی تر از راه های تامین امنیت باغ ویلا صحبت کرده بودیم و اشاره ای نیز به سگ های نگهبان داشتیم. نژاد هایی از سگ ها هستند که برای محافظت از ویلا، محوطه و حتی خانواده بسیار مناسب هستند. گرچه اگر شما تصمیم دارید که مدت طولانی به باغ ویلا سر نزنید، باید از سرایدار و نگهبان جداگانه نیز استفاده کنید.

ژرمن شپرد

یکی از باهوش ترین و قوی ترین نژاد های سگ است. این نژاد همانطور که میدانید توسط پلیس و نیروهای امدادی نیز استفاده میشود. این نژاد سگ نگهبان باغ میتواند قدی به طول 60 سانتیمتر داشته باشند. هوش بالای این نژاد در یادگیری و شجاعتش او را در صدر لیست سگ های نگهبان قرار میدهد.

بهترین نژاد سگ نگهبان ژرمن شپرد

دوبرمن

دوبرمن های جدی و با شکوه فیزیک بدنی و هوش عالی دارند. استفاده نجیب زادگان و پادشاهان از این نژاد نشانگر قوی بودن دوبرمن هاست. دوبرمن های شجاع میتوانند تا 70 سانتیمتر رشد قدی داشته باشند.

اسکاتیش تریر

شاید ظاهر این سگ ها با آن ذهنیتی که ما از سگ های نگهبان داریم کمی متفاوت باشد ولی این نژاد اعتماد به نفس بالایی دارد و خودشان را رهبر خانه در نظر میگیرند. آموزش به این نژاد باید از سنین پایین و با ملایمت صورت بگیرد. نترس و بسیار با هوش هستند و به آسانی با هرکسی ارتباط برقرار نمیکنند. حافظه بسیار قوی این حیوان این قابلیت را به او میدهد که حتی اگر شخصی را سال ها پیش دیده باشند، به آسانی شناسایی کنند. 

سگ نگهبان اسکاتیش تریر

نکاتی در مورد سگ های نگهبان

اغلب این نژاد ها تا سن 6 و یا 7 ماهگی آمادگی یادگیری و نگهبانی ندارند. در این زمان باید مواظب حیوان باشید تا زیادی ترسو و خجالتی بار نیایند. سگ نگهبان باغ ویلا اعتماد به نفس بالایی دارد و از اشنایی با افراد جدید در محیط ترسی ندارد. یک سگ نگهبان خوب بسیار اجتماعی است و به غریبه ها در حضور صاحبش حمله نمیکند. سگ های نگهبان بسیار وفادار هستند و آموزش به آنها بسیار آسان است.