محوطه سازی باغ ویلا به سبک فنگ شویی

قبلا در مورد فنگ شویی و اینکه چطور سابقه اش به سنت های قدیمی چین برمیگردد صحبت کرده بودیم . در واقع فنگ شویی تاکید زیادی بر ایجاد هارمونی و تعادل در زندگی دارد .کافی است قواعد فنگ شویی را در خانه ، محوطه باغ و ... اجرا کنید تا ببینید چطور باعث آرامش ، کامیابی و تعادل میشود.

قواعد فنگ شویی در محوطه باغ

محوطه باغ فنگ شویی به 9 بخش تقسیم میشود که هر بخش نشان دهنده یک حوزه از دنیا ، یک ماده ، یک شکل و رنگ است . باغ فنگ شویی احترام زیادی برای طبیعت و گیاهان قائل است . مربعی تقریبی در نظر بگیرید به طوری کل محوطه باغ را در بر بگیرد . باید از درب ورودی باغ چنین مربعی را در نظر بگیرید و به جهت های جغرافیایی شمال ، جنوب ، شرق ، غرب ، جنوب شرقی و غربی و در نهایت به شمال غربی و شرقی تقسیم کنید . بخش نهم هم به مرکز باغ تعلق دارد که به عنوان "تای چی" نام گذاری شده است . تای چی به معنای منبع زندگی و انرژی است .

شمال باغ ویلا

نشان دهنده  آوازه ، شغل ، جریان و رموز زندگی است و باید رو به روی ورودی باشد .المان این بخش آب است و  رنگ های آبی ، بنفش ، سیاه و دیگر رنگ های تیره و شکل های موج دار از دیگر ویژگی های این بخش است .

جنوب باغ ویلا

مسیر موفقیت و شهرت است و نشان دهنده تابستان .گیاهان و گل های قرمز و نارنجی رنگ (و رنگ های مشابه ) مختص این بخش هستند. شکل هندسی این بخش ، مثلث است .

شرق باغ ویلا

نشان دهنده سلامتی و فصل بهار است . المان غالب در این بخش چوب ، شکل مستطیل و رنگ های قهوه ای است . این بخش برای کاشتن گیاهان دارویی ، بامبو و نخل مناسب است.

غرب باغ ویلا

غرب باغ برای خانواده است . المان فلز و رنگ سفید است . رنگ سفید نشانگر خلوص ، تازگی و تعادل است . رنگ های خاکستری و نقره ای نیز میتوانید استفاده کنید . شکل این بخش دایره است . در این بخش گلدان ، زنگوله های بادی ، سنگ و مبلمان فلزی میتوانید استفاده کنید .

محوطه باغ فنگ شویی

بخش مرکزی

مهمترین بخش باغ ، یعنی تای چی را باید تا حد امکان خلوت و باز نگهدارید . المان این بخش زمین و رنگش زرد است .این بخش نمایانگر یکپارچگی و تعادل است  و تمامی 8 بخش دیگر را به هم وصل میکند .