طراحی نمای مدرن برای باغ ویلا

بیشتر باغ ویلا ها در ایران به سبک رومی هستند . در زیبایی این نما ها شکی نیست ولی معماران معروف دنیا با الهام از سبک های قدیمی ، در پی طراحی نماهای متفاوت تر و مدرن تری هستند .در این مقاله چندین نمونه از این نما ها را بررسی میکنیم .بیشتر این ویلا ها نمای چوبی دارند .

ویلای ساحلی

این ویلا که برای طراحی نمای خارجی آن از تپه های شنی الهام گرفته شده ، نمونه بارز معماری مدرن است. طراحان این ویلا در تلاش بودند تا فضایی خلق کنند که جدا از محیط بیرون نباشد . گرچه ساختن ویلا بر روی شن چالش های زیادی دارد اما با استفاده از چوب های کبونی "Kebony" توانسته اند هماهنگی زیبایی بین ویلا و محیط بیرون ایجاد کنند .

طراحی مدرن نما ویلا با چوب کبونی

ویلایی در قلب جنگل

اگر به دنبال یافتن ایده برای ساختمان و ویلا های مدرن باشید ، امکان اینکه طرحهایی زیادی از ساختمان های کشور نروژ ببینید ، زیاد است . معماران نروژی سبک بسیار زیبایی دارند و به معماری مدرن گرایش دارند . ساختمان های آنها اغلب از مواد و مصالحی ساخته میشود که نسبت به آب و آتش مقاوم باشد و برای طبیعت ضرری نداشته باشد . این ساختمان ها با وجود اینکه با کلبه های سنتی فرق زیادی دارند ولی توانسته اند هماهنگ و انگار بخشی از پوشش سبز اطراف باشند .

ویلا مدرن نروژی با نمای چوب

مدرن ولی روستایی

این ویلا که از مزرعه های شیروانی دار قرن 19 الهام گرفته شده ، با یک سری تغییرات هوشمندانه تبدیل به یکی از مدرن ترین ویلا های قرن 21 شده است .معماران این ویلا با کمک چوب کبونی و آلومینیوم توانسته اند ظاهری مینیمال خلق کنند .

ویلا با نمای مدرن چوبی

اتاق نشیمن بیرونی

 این ویلای منحصر به فرد که در کالیفرنیا واقع شده است ، با الهام از معماری سنتی اسپانیایی توانسته خودش را در لیست مدرن ترین ویلا ها جای بدهد .این معماری مثلثی از دو خانه مجزا ایجاد شده. خانه اولیه و اصلی در سمت بلندتر و خانه ثانویه در سمت کوتاهتر .این اتاق نشیمن مانند پلی بین دو فضای مختلف و نور و سایه عمل میکند .

ویلا مدرن به سبک اسپانیایی