گیاهانی که در فصل پاییز گل میدهند

اینکه فصل پاییز آغاز شده و خیلی از درختان و گیاهان برگ ریزان دارند و زیبایی خودشان را از دست میدهند دلیل بر این نیست که باید از داشتن یک باغچه یا محوطه زیبا باغ ویلا در فصل پاییز صرفنظر کنید.گیاهان زیادی وجود دارند که در فصل پاییز شادابی و طراوات خودشان را حفظ میکنند. و میتوانید این گیاهان را نیز در لیست گیاهان محوطه ای برای باغ ویلا قرار بدهید .

گل بنفشه

بنفشه یا Pansy گلی که تقریبا همه با آن آشنا هستید و به طور طبیعی در شمال ایران و مناطق معتدل یافت میشود. این گیاه که در پاییز و زمستان نیز گل میدهد ، احتیاج به آبیاری فراوان دارد و البته که خواص دارویی زیادی نیز دارد .خوشبختانه خانواده گل های بنفشه رنگ ها و انواع زیادی دارند و نوع دیگر این گل که به بنفشه معطر یا Viola معروف است ، نیز برای فصل پاییز و زمستان مناسب است .

گل بنفشه یا گل Pansy

فلفل تزیینی

گرچه شاید در دسته بندی ها گل ها قرار نگیرد ولی این گیاه با فلفل های رنگی اش میتواند زیبایی محوطه باغ ویلا و یا حیاط خانه را دو چندان کند .این گیاه نه برای خوردن بلکه فقط برای زیبایی پرورش داده شده و شامل رنگهایی مانند بنفش ، زرد و نارنجی است .حتی شکل ظاهری این گیاه هم انواع متعددی دارد ، میتواند مانند مروارید گرد و سیاه باشد و یا به شکل فلفلهای قرمز معمولی .

سماق

این درختچه کوهستانی است و گاهی ارتفاع این گیاه به سه متر هم میرسد . میتواند در آب و هوای کوهستانی و گرم و خشک به راحتی رشد کند و نسبت به آفات مقاوم است و در صورت سرما زدگی نیز ساقه های جدید ایجاد میکند .

سماق یا sumac

گل راسن تلخ

زنجبیل شامی یا Helenium نام دیگر این گل است . که این گل هم مدل و رنگ های متنوعی دارد . اگر این گل را برای فصل پاییز در محوطه باغ ویلا داشته باشید ، قطعا پروانه های زیادی را در باغ خواهید دید.گفته شده که این گل برای  امراض پوستی و ناراحتی های ریه نیز مفید است .

گل راسن تلخ یا زنجبیل شامی Helenium