راهنمای انتخاب مبلمان برای باغ ویلا

انتخاب مبلمان و میز مناسب میتواند به تبدیل شدن باغ ویلا به محلی برای گذراندن زمان با دوستان و خانواده کمک کند .گرچه قبل ازینکه هزینه کنید و شروع به خرید وسایل کنید ، بهتر است نکاتی را که در این مقاله معرفی میکنیم را بدانید .

لیست تهیه کنید

قبل از خرید ، از اینترنت برای جست و جو کردن انواع اثاثیه باغ و دیدن نحوه چیدمانشان استفاده کنید . این کار به شما کمک میکند که راحت تر تصمیم بگیرید و درک درستی از آنچه که برای ایجاد فضای نشیمن احتیاج دارید ، پیدا کنید.در تهیه لیست باید دقت کنید که آب و هوای محل باغ را در نظر بگیرید و با توجه به آن وسایل را انتخاب کنید .دلیلش هم این است که مثلا برای آب و هوای بسیار خشک نمیتوانید از مبلمان و وسایل چوبی استفاده کنید چون باعث ترک خوردن و کاهش عمر مفید این وسایل میشود و یا برای منطقه ای که بادهای شدید دارد ، انتخاب صندلی و میز فلزی سبک میتواند اشتباه بدی باشد.

از دیگر مزیت های تهیه لیست که میتوان به آن اشاره کرد ، کمک به تخمین هزینه ها و بودجه خرید است. زمانی که لیست کاملی از وسایل را مشخص کردید دیگر میدانید که چه مقدار بودجه برای تهیه مبلمان نیاز دارید و این کار شما را برای جست و جوی وسایل بسیار راحت میکند .

اندازه گیری کنید

باید محلی را برای قرار دادن وسایل در باغ مشخص کنید و ابعادش را تهیه کنید . مشخص بودن ابعاد محل برای خرید وسایل بسیار مهم است زیرا که باید مسیر کافی بین وسایل برای رفت و آمد بدون دردسر وجود داشته باشد . اگر محل مشخص شده ابعاد بزرگی داشته باشد به همان نسبت میتوانید اثاثیه بزرگتری تهیه کنید و البته نوع زمینی هم که قرار است وسایل بر روی آن قرار بگیرد نیز مهم است .

اندازه مبلمان باغ ویلا

جنس وسایل را بررسی کنید 

زمانی که وارد مغازه های فروش وسایل باغ ویلا میشوید ، مدل های متنوعی در مقابل خود میبینید که تقریبا همه  آنها ظاهر زیبایی دارند ولی لزوما برای گذراندن زمان زیاد راحت نیستند .پس حتما قبل از خرید چند دقیقه ای  بر روی آنها بنشینید و از راحتی آنها اطمینان حاصل کنید .
نکته ای دیگری که باید بدانید این است که این وسایل قرار است مدت زیادی را بیرون از خانه و زیر نور خورشید و یا حتی زیر باران بگذارند پس علاوه بر کیفیت بالا باید نگهداری و تمیز کردنشان نیز راحت باشد .
چوب درخت ساج ، فلز آلومینیوم و پلاستیک میتوانند مدت زیادی در هوای آزاد دوام بیاورند و عمر خوبی دارند .گرچه محکم ترین و استوار ترین وسایل هم بعد از گذراندن مدت زیاد در هوای آزاد دچار فرسودگی میشوند پس بهتر است انبار یا محلی برای نگهداری این وسایل در باغ ویلا، زمانی که از آنها استفاده نمیکنید ، داشته باشید .

جنس مناسب برای مبلمان باغ ویلا