چطور باغی به سبک فرانسوی داشته باشیم؟

این روزها زیبایی باغهای فرانسوی برای هیچکس بیگانه نیست و قطعا نمونه هایی زیادی از آنها را دیده اید.کاخ ورسای که توسط لویی چهاردهم در قرن 17 میلادی ساخته شد نمونه با شکوه این نمونه از باغ است . باغ ویلا های فرانسوی تشابه زیادی به سبک محوطه سازی ایتالیایی و انگلیسی دارند و شما به راحتی میتوانید با اضافه کردن یک مجموعه ای از جزییات ، به یک باغ فرانسوی به سبک خودتان دست پیدا کنید.

طراحی باغ به سبک فرانسوی

نکته ای که باید در مورد این مدل باغ ها بدانید این است که نظم و تقارن عامل بسیار مهمی در این سبک از محوطه سازی هستند و هدف این سبک از محوطه سازی این است که از دور بسیار زیبا به نظر برسد و خانه و یا ویلایی که در باغ وجود دارد را برجسته تر و زیباتر نشان دهد .

طراحی باغ به سبک فرانسوی

از اصول اولیه شروع کنید

دیوارهای گچی ، سنگ تراشی و البته که گیاه اسطوخودوس.گیاه اسطوخودوس را به فراوانی میتوانید در انواع باغهای فرانسوی مشاهده کنید.برای انتخاب رنگ هم باید این نکته را بدانید که رنگهای سرد و آبی و سبزهای کمرنگ نقش مهمی در زیبایی این باغ دارند .همچنین زمانی که به دقت به این مدل باغ نگاه میکنید ، سنگ تراشی های زیبا و کوزه ها و گلدانهای سفالی بزرگی را مشاهده میکنید.

سنگ فرش

استفاده از مسیر های سنگ فرش شده یکی دیگر از نشانه های سبک فرانسوی است .معمولا در سبک فرانسوی از این روش برای ایجاد یک مدل متقارن و مشخص کردن مسیرپیاده روی استفاده میشود .میتوانید از مواردی که در مورد قبل گفتیم برای تزیین این مسیر استفاده کنید .

گیاهان

امکان ندارد در باغ فرانسوی قدم بزنید و جذب زیبایی گیاهان باغ نشوید ولی باید گیاهانی انتخاب کنید که نه فقط در بهار ، بلکه در تابستان و پاییز نیز زیبایی باغ شما را تکمیل کنند .همانطور که گفتیم تقارن و نظم در سبک فرانسوی بسیار مهم است پس برای بخش های مشابه باغ ، از یک مدل گیاه استفاده کنید و گیاهان و درختان مشابه را در یک اندازه نگه دارید.

محلی برای استراحت

فرانسوی ها ارزش زیادی برای استراحت کردن و غذا خوردن در محیط باغ قائل هستند ، پس حتما از میز و صندلی در محیط باغ و یا تراس استفاده کنید و در کنار آنها هم میتوانید مجسمه و یا فواره های سنگی قرار دهید تا زیبایی محیط دو چندان شود