آلاچیق های فلزی جایگزین آلاچیق های چوبی

نوع دیگری از آلاچیق ها، آلاچیق فلزی می‌باشد که ساخت آن با آلاچیق چوبی کمی تفاوت دارد. با توجه به طرح مورد نظرتان که برای آلاچیق انتخاب کردید ممکن است در قسمت‌هایی از آن مانند سقف و یا کف از چوب، سیمان، بتون و نیز دیگر کاورهای مشابه استفاده شود. به تازگی در برخی موارد از آهن خام که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد در ساخت بعضی آلاچیق‌ها استفاده می شود.اگر از مس به جای آهن در ساخت آلاچیق استفاده شود، باعث می شود در طول زمان آلاچیق به رنگ‌های سبز-آبی و قهوه‌ای دیده شود.

مراحل ساخت آلاچیق های فلزی

•  شکل‌دهی و کار‌گذاشتن قطعات آهنی
•  آماده کردن قطعات لازم ضمن داشتن طرح اولیه
•  برهم سوار کردن قطعات و جوشکاری
•  اغلب پوشش کف آلاچیق های آهنی از چوب است. از آلاچیق فلزی بیشتر در محوطه‌ی مشترک مجتمع‌های ساختمانی، پنت ‌هاوس‌ها و پشت‌ بام ‌ها استفاده می‌شود.

آلاچیق فلزی

مزایای آلاچیق فلزی نسبت به آلاچیق های چوبی

آلاچیق های فلزی و آلومینومی می توانند نسبت به نمونه های چوبی مزایای خوبی داشته باشند که موجب برتری آن ها خواهد شد. یکی از این مهم ترین این مزایا وزن کم تر و انعطاف پذیری آن است.

انواع مدل آلاچیق فلزی

مدل های آلاچیق فلزی می تواند شامل شکل های هندسی مانند چهار گوش، پنج گوش تا دایره ای باشند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سازه ها در این است که می توانید سقف های گوناگونی را با آن اجرا نمایید. از سقف های شیشه ای و متحرک گرفته تا طرح های پارچه های و حتی چوبی. برخی از آلاچیق ها دارای ستون ها ضخیم و بزرگ هستند و برخی دیگر با ظرافت هر چه تمام تر تزییات پرکاری را به نمایش می گذارند.اگر متریال انتخابی شما آلومینیوم باشد، باید به این نکته توجه داشته باشید که این ماده در عین مقاوم و بادوام بودن، وزن بسیار پایینی داشتی و این موضوع برتری ویژه ای را به آن داده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید سازه فلزی در بین درختان و گیاهان محوطه باغ تان دیده بشود، به راحتی می توانید آن را پنهان نمایید. این کار می تواند با دو روش صورت پذیرد، یکی با نصب نمای چوبی بر روی آلاچیق فلزی و دیگری با استفاده از پرده های پارچه ای که در اطراف آن آویزان می شوند.