استفاده از گیاهان هوازی در دکوراسیون داخلی باغ ویلا

استفاده از گیاهان مختلف و متنوع در دکوراسیون داخلی باغ ویلا از جذابیت ویژه ای برخوردار است.بیشتر صاحبان باغ ویلا تمایل دارند تا اتمسفر ویلا نیز از آب و هوای مطلوبی برخوردار باشد.استفاده از گیاهان هوازی در سال های اخیر بسیار مورد توجه علاقه مندان به گیاهان خانگی قرار گرفته است.گیاهان هوازی گونه های متفاوتی از گیاهان هستند که میتوانند بدون آبیاری و بستر خاکی به حیات خود ادامه دهند. از این رو نگهداری از این گیاهان نسبن به سایر گیاهان ساده تر میباشد.

مراقبت از گیاهان هوازی

هر چند در قسمت بالا گفته شد که گیاهان هوازی نسبت به سایر گیاهان نیاز به مراقبت کمتری دارند ، اما باید بدانید که این گیاهان به غیر از هوا به مقداری آب نیز برای ادامه حیات نیازمندند. فواصل آبیاری مورد نیاز آنها به دما، نور و رطوبت محیط بستگی دارد و هر کدام از این عوامل در زمان های مختلف سال نیز متغیر است. هر چه محل زندگی این گیاهان پرنورتر، گرمتر و خشکتر باشد، آبیاری مورد نیاز آن بیشتر می شود و هرچه محل سردتر، تاریکتر و مرطوب تر باشد آبیاری کمتری نیاز است. مانند همه دیگر گیاهان آبیاری بیش از حد موجب مرگ گیاه شما می شود پس تعادل را حفظ کنید. این گیاهان هوای گرم را دوست دارند. بیشتر گیاهان هوازی نباید در آفتاب کامل و شدید قرار گیرند. اگر گیاه هوازی که از آن نگهداری می‌کنید به طور طبیعی بر روی درختان رشد می‌کند، آن را مرطوب نگه دارید و در مکانی سایه دار قرار دهید. اگر گیاه هوازی‌تان از انواعی هستند که در طبیعت بر روی زمین رشد می‌کند مثل تیلاندسیا سایانیا یا تیلاندسیا لیندینایا، این نوع را در درون خانه در آفتاب غیر مستقیم و در بیرون از خانه در مکانی سایه دار قرار دهید.

تکثیر در گیاهان هوازی

گیاهان هوازی به مرور زمان پاجوش هایی تولید می کنند که با جدا کردن آن ها می توانید آن را تکثیر کنید.در فصل بهار و تابستان می توانید کود مخصوص گیاهان زینتی را اما با دوز کم روی گیاه اسپری کنید.این گیاهان رشد کمی دارند برای افزایش سرعت رشد کود دهی را افزایش ندهید چون نتیجه ی عکس دارد و به گیاهتان آسیب وارد می شود.

انواع گیاهان هوازی

Velutina ،  Stricta ،  Soft-leaf ،  Sparkler ،  Melanocrater ، Tricolor ، Seleriana Circinata ، Red Abdita انواع گیاهان معروف هوازی هستند که در دکوراسیون های داخلی خانه و یا ویلا مورد استفاده قرار میگیرند.استفاده از گیاهان هوازی علاوه بر تولید هوای مطبوع در منزل زیبایی ویژه ای را به خانه شما خواهد بخشید.

گیاهان هوازی در باغ ویلا