گیاهان تصفیه کننده

دانشمندان با تحقیقات گسترده در زمینه آلودگی های محیطی به این نتیجه رسیده اند که سطح آلودگی در فضاهای بسته 2 تا 5 برابر بیشتر از سطح آلودگی در فضای باز است.با توجه به اینکه هوایی که نفس میکشید تاثیر مستقیم در سلامت دارد و آلودگی در این هوا میتواند بیماری ها، آلرژی ها، آسم و سردردهای مکرر را به وجود آورده و یا تشدید کند ، جدی گرفتن وضعیت هوا ضروری است.در این مقاله قصد داریم تا گیاهانی را معرفی کنیم که میتوانند در پاک سازی هوا موثر واقع شوند.
هوای فضای داخلی خانه چطور آلوده میشود
برخی از ابزار ها یا وسایل ضروری خانه هستند که فضای داخلی خانه را به شدت آلوده میکنند.انواع چسب ، فرش ، مواد شیمیایی در پاک کننده های خانگی (به جای استفاده از پاک کننده های خانگی سمی می توانید از  تمیز کننده های طبیعی خانگی استفاده نمایید) ، مواد عایق فوم ،رنگ و محصولات مصنوعی چوب مواردی هستند که در ایجاد آلودگی نقش پر رنگی دارند.

گیاهان تصفیه کننده خانگی

بهترین گیاهان تصفیه کننده خانگی

برای رهایی از این آلودگی های خانگی میتوانید از گیاهانی در فضای خانه استفاده کنید که در تصفیه هوای خانه بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

سانسوریا

  • این گیاه در جذب دی اکسید کربن و آزاد کردن اکسیژن منحصر به فرد است. بسیاری از مردم دوست دارند آن را در اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود نگهدارند. در کاهش  فرمالدئید که از فرش و مبلمان چوبی در هوا پخش می شود، بسیار تاثیرگذار است.

عنکبوتی

  • گیاه عنکبوتی نیاز به نور طبیعی دارد، اما نباید مستقیما در مقابل خورشید قرار بگیرد. در یک محیط مرطوب با آبیاری دو هفته ای رشد می کند و سرعت چشمگیر نیز دارد. اکثر افراد ترجیح می دهند که این گیاه را در کنار شومینه و آشپزخانه، یا هر مکانی که کربن مونوکسید زیاد تولید می شود قرار دهند.

نخل راپیس

  • نخل راپیس در فصل بهار و تابستان نیاز به آبیاری فراوان دارد اما با مقاومت بسیار بالایی در برابر حشرات از خود نشان می دهد. برگ های روغنی و شفاف آن به آسانی رشد می کنند و گفته می شود که یک فیلتر همه کاره و موثر برای آلاینده های متعدد در محیط داخلی است.

 اسپاتی فیلوم

  • این گیاه با گل های سفید خود زیبایی منحصر به فردی را وراد فضای خانه شما می کند. می توانید برای کاهش ذرات آلوده اتیلن، بنزن، استون و حتی الکل از آن استفاده نمایید. فقط باید از سمی بودن گیاه اطمینان حاصل کرده و از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

نخل بامبو

  • نخل بامبو اخیرا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.علاوه بر نخل بامبو به راحتی می تواند در فضاهای کوچک با روشنایی غیر مستقیم رشد کند. ناسا این گیاه را یکی از بهترین فیلترهای هوا برای بنزن و اتیلن و همچنین یک رطوبت ساز بزرگ دانسته است. این گیاه رطوبت خوبی را در هوا پخش کرده و به طور قابل توجهی در برابر حشرات مقاوم است.