محوطه سازي باغ با ايده هاي بکر و مدرن

بيشتر مردم تمايل دارند تا چيدمان محوطه ي بيروني باغ ویلاي خود را به سبک منحصر به فردي به انجام برسانند. محوطه بيروني به دليل شامل شدن فضاهايي مانند آلاچيق ، تراس و حياط جاي مانور بيشتري را براي طراح ايجاد ميکند. در اين مقاله قصد داريم تا ايده هاي بکر و مدرن را رد زمينه چيدمان محوطه بيروني باغ ویلا در اختيار شما قرار دهيم.

آبنماي کوچک

در مقاله هاي گذشته به طور مفصل راجع به آبنماهاي بزرگ نوشته ايم اما در اين قسمت قصد داريم آبنماهاي کوچک را مورد بررسي قرار دهيم. در طراحي هاي مدرن آبنماي کوچک جايگاه بهتري را نسبت به آبنماهاي بزرگ دارد. بيشتر طراحان ابنما با سايز کوچک را به طبيعت نزديک تر تلقي ميکنند و معتقدند که نقش چشمه هاي کوچک را در محوطه ايفا ميکند.

طراحي پاسيو در محوطه باغ

طراحي پاسيو در محوطه باغ ميتواند بسيار منحصر به فرد و مرفه به نظر برسد. محوطه اي چيدمان شده و راحت در محوطه باغ ميتواند هر بيننده اي را به خود جذب کند.

طراحي پل هاي زيبا در محوطه باغ

پل ها نقش عمده اي در محوطه سازي باغ ايفا ميکنند اگر باغي با ابعاد بزرگ را دارا هستيد از لذت داشتن پل در محوطه باغ بي بهره نمانيد.البته اين نوع محوطه سازي در باغ زماني محقق ميشود که باغ داراي برکه يا درياچه کوچک و يا گذر رود باشد.

محوطه سازي باغ با ايده هاي بکر و مدرن

روف گاردن

روف گاردن تکنولوژي مدرني است که امروزه بر پايه سقف سبز روي پشت بام ها و تراس هاي خانه هاي آپارتماني اجراء مي شود و شما مي توانيد با استفاده از اين ايده کاربردي فضاي سبز زيبايي را روي پشت بام باغ ویلا ي خود ايجاد کنيد.

محوطه سازي اصولي

محوطه سازي باغ فقط ايجاد فضاي سبز و آبياري و هرس نيست بلکه محوطه سازي به ايجاد فضايي جادويي گفته مي شود که در باغ و يا هر فضاي سبزي ايجاد مي شود و شما مي توانيد ساعاتي از روز را در اين محيط هاي سر سبز و رويايي به نشستن و تماشاي گل ها و گياهان بپردازيد.

ساخت استخر هاي کوچک در حياط خلوت باغ ویلا

ساخت استخرهاي کوچک در حياط خلوت خانه هاي ويلايي مي تواند زيبايي و جذابيت خاصي را به طراحي حياط خلوت بدهد. چرا که معمولا استخر در محوطه باغ ساخته ميشود و ميتوان با اين ايده طراحي منحصر به فردي را در باغ ویلا ايجاد کرد.

ديزاين در ديوار هاي باغ ویلا

ديوار هاي باغ ویلا مي توانند به تابلوي خلاقيت شما تبديل شوند کافيست در طراحي نماي ديوار حياط کمي خلاقيت و ابتکار به خرج دهيد. استفاده از متريال هاي منحصر به فرد ميتواند در تکميل ايده ي خلاقانه شما موثر باشد.