استفاده از ترموود در نمای بیرونی باغ ویلا

یکی از مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون خارجی ، انتخاب متریال مناسب جهت طراحی نمای بیرونی ویلا میباشد. با مشاهده باغ ویلاهای ثبت شده در املاک سها متوجه خواهید شد که در بیشتر باغ ویلا های نو ساخت متریال جدید و ایده نو بیشتر مورد استفاده طراحان قرار گرفته است. در سال های اخیر شاهد رشد گسترده ی متریالی از جنس چوب به نام ترمووود هستیم که چوب را در روشی که به آن تیمار حرارتی میگویند ، در سه مرحله حرارت میدهند تا زمانی که رطوبت داخلی آن به 4 الی 8 درصد میرسد ، سپس آماده است تا در بسیاری از موارد دکوراسیون داخلی یا خارجی باغ ویلا مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم موارد استفاده از این متریال را بیان کنیم.

استفاده از ترموود در نمای بیرونی باغ ویلا

مشخصات فیزیکی ترموود

چگالی ترموود حدود 400 کیلوگرم بر متر مکعب که در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی و حتی انواع دیگر چوب ها از وزن سبکی برخوردار می باشد. بنابراین جهت مصرف در صنعت ساختمان خصوصاً نمای ساختمان و ویلا انتخاب مناسبی بوده زیرا امروزه شاخص وزن نقش مهمی در ایمنی ساختمان خصوصاً در برابر زلزله ایفا می کنند. با اعمال عملیات آماده سازی ترموود رنگ آن تیره تر می گردد مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی بهبود می یابد. قابلیت برش کاری و سوراخکاری افزایش و نهایتاً شستشو و مراقبت آن نیز آسانتر می شود.

مقاومت چوب ترمووود در برابر آب‌وهوا

آزمایش‌های گوناگونی روی ترمووود که به مدت ۵ سال در معرض هوای آزاد بودند؛ انجام شد تا به تفاوت‌های آن‌ها نسبت به چوب‌های طبیعی پی ببرند. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم؛ رطوبت موجود در این الوارها نصف رطوبت موجود در چوب‌های معمولی است. لاک‌های بدون رنگ و روغن‌های مخصوص چوب هم از چوب‌های اصلاح شده و هم اصلاح نشده محافظت می‌کنند؛ البته این عمل را هرسال باید تکرار کنید. چوب‌هایی که با این روغن‌ها پوشیده می‌شوند؛ مستعد ترک خوردن می‌شوند.عملکرد اسید curable و رنگ‌های آبی آکریلیک بر روی ترمووود نسبت به چوب معمولی بهتر است. پنل های ترمووود که با این رنگ‌ها پوشیده شوند؛ از پوسته‌پوسته شدن در امان خواهند بود.عملکرد رنگ‌های دیواری بیرونی روی هر دو نوع چوب یکسان است و تفاوت مهمی بین آن‌ها یافت نمی‌شود. طبق نتایج بدست آمده، بهترین پوشش برای چوب‌های اصلاح شده حرارتی یا ترمووود ، روغن آستر، حلال حاوی آلکید و رنگ آکریلیک به عنوان رنگ رویی کار می‌باشد.

در چه فضاهایی در باغ ویلا از ترمووود استفاده کنیم

در چه فضاهایی در باغ ویلا از ترمووود استفاده کنیم؟

  • نمای بیرونی باغ ویلا
  • آلاچیق و پرگولا
  • کف دور استخر ، سونا
  • حمام و سرویس بهداشتی