چیدمان تراس در باغ ویلا

با فرا رسیدن تابستان نقش تراس در خانه ، آپارتمان یا باغ ویلا پر رنگ تر از قبل خواهد شد چرا که تراس را میتوان به منزله ی حیاطی کوچک در کنار خانه در نظر گرفت. در باغ ویلا معمولا تراس در طبقات بالا در نظر گرفته میشود تا اشراق کامل به باغ داشته باشد و بتوان از مناظر زیبای محوطه نهایت استفاده را برد. اما چیدمان در هر فضایی تاثیر گذار است و میتواند با اصولی که برقرار میسازد فضا را زیبا و دلنشین تر کند. در این مقاله قصد داریم تا اصول چیدمان در تراس باغ ویلا را مورد بررسی قرار دهیم.

گل های مناسب برای تراس

تهیه گل برای تراس یکی از لذت بخش ترین کارها در بخش چیدمان تراس است چرا که دستتان باز است و میتوانید نهایت سلیقه خود را در انتخاب گل ها به کار گیرید.تنوع در رنگ گل ها میتواند به زیباتر شدن فضای تراس کمک کند. اگر قصد چیدمان تراس کم نور را دارید انتخاب گل هایی مانند پوتوس آناناسیان و عنکبوتی را به شما پیشنهاد میکنیم چرا که این گل ها به نسبت دیگر گیاهان به نور کمتری احتیاج دارند.

گلدان مناسب برای تراس

اگر قصد دارید تا فضای تراس خود را با استفاده از گل های زینتی بیارایید باید به انتخاب گلدان مناسب توجه داشته باشید چرا که باید نوع گلدان با دیگر عناصر چیدمان همخوانی داشته باشد. اگر قصد چیدمان تراسی باغ ویلا با فضای کوچک را دارید به شما پیشنهاد میکنیم تا از گلدان های دیواری و یا آویزی استفاده کنید چرا که علاوه بر زیبایی ویژه ای که به تراس میبخشد ، به هیچ عنوان جا گیر نمیباشد.

انتخاب مبلمان مناسب برای فضای باز تراس باغ ویلا

انتخاب مبلمان مناسب برای فضای باز

یکی از گزینه های چیدمان تراس و یا بالکن های بزرگ باغ ویلا لوکس ، مبلمان است که در جنس های مناسب فضای باز تولید می شود. اگر تصمیم دارید از این فضا برای نشستن و خوردن یک صبحانه و یا عصرانه استفاده کنید بهتر است از مبلمان های جمع و جوری استفاده کنید که با نشستن بر روی آن خستگی بدنتان در رود و به عبارتی حس راحتی داشته باشید؛ به همین دلیل حین خرید، حتما یکبار بر روی آنها بنشینید و متناسب با ابعاد بالکن و یا تراس انتخاب کنید. اما اگر فضای برای چیدن مبل فضای باز ندارید به فکر چیدمانی باشید که بر فضای داخلی ویلا  تاثیر گذار باشد؛ برای مثال شیشه و پنجره ی که برای فضای داخلی باغ ویلا نمایان است، را می توانید با گل های سبز آراسته کنید.