دکوراسیون داخلی در ویلای دوبلکس

همان طور که در لیست باغ ویلا های املاک سها مشاهده میکنید بیش از 70% از ویلاها به صورت دوبلکس ساخته شده اند. همین امر بیانگر میزان محبوبیت این نوع معماری میباشد. در دیدگاه عام مردم معماری دوبلکس صرفا برای منازل بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد اما در نظر معماران موضوع متفاوت بوده و کارشناسان این زمینه بیشتر به جهت به دست آوردن فضای بیشتر از این نوع معماری استفاده میکنند. ما قصد داریم تا در این مقاله ویژگی های این نوع طراحی و دکوراسیون های مناسب با آن را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی دوبلکس چیست؟

 خانه دوبلکس به خانه ای اطلاق میشود که در یک واحد ساختمان 2 طبقه طراحی میشود که از طریق پلکان به یکدیگر متصل میشوند. معمولا طبقه پایین به عنوان نشیمن و پذیرایی و طبقه بالا شامل اتاق خواب های متعدد میشود.

دکوراسیون داخلی باغ ویلا دوبلکس

در دکوراسیون داخلی ویلای دوبکس معمولا دو راه پیش رو دارید. شما میتوانید باغ ویلا خود را به دو سبک مدرن یا کلاسیک دیزاین کنید. یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های کلاسیک ، طراحی سقف است . استفاده از سقف کناف می تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد . سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس برای کسانی که به مدرن بودن و هزینه کمتر فکر می کنند گزینه مناسبی است . در سبک های مدرن خبری از دیوارها و سقف های تزئیناتی و پر زرق و برق نیست و سادگی حرف اول را می زند .

دکوراسیون داخلی در ویلای دوبلکس

طراحی پله در ویلای دوبلکس

پله ها مهم ترین بخش در ویلای دوبلکس به شمار میروند چرا که بیشتر افراد خانه های دوبلکس را صرفا به دلیل وجود پله های شکیل و مدرن دوست میدارند. پله های چوبی ، سنگی و فلزی مطرح ترین نوع پله ها از نظر زیبایی هستند که بسیار مورد توجه طراحان قرار میگیرند. استفاده از راه پله های مارپیچ شیشه ای یکی دیگر از انتخاب های رسیدن به طبقه بالا در خانه های دوبلکس است . البته افراد بسیار کمی از راه پله های شیشه ای برای ساختمان دوبلکس خود استفاده می کنند.