تاسیسات استخر در باغ ویلا

شش بخش اصلی تاسیسات استخر:

تاسیسات یک استخر متناسب با امکانات مورد نیاز آن از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. تمام تجهیزاتی که در بخش تاسیسات یک مجموعه استخر و جکوزی مورد استفاده قرار می گیرد یکی از مسائل مهم شناخته شده است. ساختار تاسیسات استخر به شش قسمت اصلی تقسیم می شود که در این مطلب قصد داریم هر کدام را به طور جداگانه و  مختصر شرح دهیم:

  • مدار گردش آب: بخش اول از ساختار تاسیسات استخر در واقع نشان دهنده ی تصفیه آب جکوزی و استخر و تجهیزات گردش می باشد که شامل قسمت های شیرآلات، پمپ، لوله کشی های مسیر رفت و برگشت آب از داخل جکوزی، استخر و فیلتر تصفیه بزرگ می باشد.
  • آبنما و فواره: تجهیزاتی که در این بخش از استخر مورد استفاده قرار می گیرند عبارت است از : چهار فواره در کنار استخر که باعث ریختن آب از بیرون به داخل استخر می شود. دو فواره استفاده شده در کف و آبنما هستند ، تمام این تجهیرات نام برده شده دارای تصفیه جداگانه می باشند.
  • هیترها: دو نوع سیستم گرمایشی در استخرها وجود دارد ، 1. پمپ حرارتی: برای افزایش دمای موجود در استخر مورد استفاده قرار می گیرد و از راندمان بالایی برخوردار می باشد 2. هیتر گازی: وظیفه این سیستم گرمایشی بالا بردن آب موجود در جکوزی در مدت زمان کوتاهی که در نظر گرفته شده است می باشد. همچنین رگولاتور گاز میزان گاز ورودی به هیتر گازی را باید کنترل و برعهده بگیرد.
  • سیستم های اتوماتیک مواد شیمیایی: دو نوع ماده شیمیایی به نام کلر و اسید برای تنظیم PH در استخرهای باغ ویلا وجود دارد که توسط سیستم های اتوماتیک مواد شیمیایی به طور کاملا اتوماتیک کنترل و انداره گیری می شود. مسئولیت این کار بر عهده ی 3 تجهیز می باشد  یک سیستم اندازه گیری و آنالیز مواد شیمیایی استخر، یک دستگاه کلرزن نمکی و یک مخزن اسید به همراه پمپ تزریق مربوط به آن، تشکیل دهنده این سیستم هستند.
  • روشنایی: چراغ هایی که برای ایجاد روشنایی در داخل و اطراف استخرها نصب می شوند به یک کنترل پنل مرکزی وصل هستند که امکان تغییر رنگ نور نیز در آن ها امکان پذیر است. این چراغ ها در داخل استخر، فواره ها، آبنما و جکوزی قرار می گیرند.
  • سیستم کنترل: بیشتر استخرها دارای یک سیستم کنترل که به طور اتوماتیک می باشد وجود دارد تمام تجهیزاتی که در استخر به کار برده شده است از جمله: جت های جکوزی، کنترل مواد شیمیایی، آبنماها، پمپ ها و چراغ ها توسط این سیستم کنترلی به آسانی  مدیریت و کنترل می شوند.