چمن مصنوعی

مزیت استفاده از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی می باشد که به محیط های بیرونی نمای طبیعی را می بخشد و کاربردهای بسیاری را در محوطه بیرونی شامل می شود.  از چمن مصنوعی می توانید برای حیاط خانه ی خود که اولین فضایی می باشد که به چشم می خورد  استفاده کنید و در مواقعی که هوا خوب است به حیاط خود رفته و لذت کافی را ببرید. همانطور که می دانیم نگهداری از چمن طبیعی بسیار سخت است و باید به طور مرتب چمن زنی و آبیاری شود اما چمن های مصنوعی عاری از این مشکلات می باشند. یکی دیگر از مزیت های این چمن سرسبز ماندن ،تراکم بیشتر، مقاومت ، و استفاده دائمی و همیشگی از آن می باشد و بازی کردن و قدم زدن در روی آن ها بسیار دلنشین است.

برای فضاهای بیرونی خانه و باغ ویلا از جمله تراس و پاسیو که پوشیده از سنگ می باشند می توانید با استفاده از چمن مصنوعی و گیاهان زیبا جانی تازه به آن ببخشید. برای این کار باید چمن را در کنار پاسیو یا روی یک محیط مربعی کوچک نصب نمایید. بیشتر افرادی که محوطه بیرونی منزلشان کوچک می باشد استفاده از این محصول بسیار مناسب است. این چمن ها را می توانید با استفاده از رنگ به چمن های طبیعی نزدیکتر کنید. قابل ذکر است که مشکل رشد تخم چمن در زمین هایی که حاصل خیز نمی باشند را رفع کرده است. این محصول در مناطقی که امکانات کافی برای رشد چمن های طبیعی نمی باشد به کار می رود همچنین این نوع کفپوش‌ها عمدتاً در استادیوم‌های ورزشی به کار می‌روند که با بارش باران  آسیبی به آن ها وارد نمی شود و مقاومت بالای آن باعث شده است تا در مقابل تنش هایی که از حرکات فیزیکی بازیکنان وارد می کنند مشکلی پیش نیاید.

برای نگهداری از حیوانات خانگی باید فضای کافی را در اختیارشان بگذارید تا به راحتی بتوانند زندگی کنند. برای فراهم کردن این شرایط می توانید یک قسمتی از خانه و اتاق خود را به گونه ای که داخل آن را با استفاده از چمن مصنوعی پوشانده باشید به حیوان خانگی خود اختصاص دهید .

چمن های مصنوعی اولیه از خاب های کوتاهی برخوردار بودند که برای ایجاد یک سطوح محکم همانند فرش با تراکم بالا تولید می شدند که دارای معایبی از جمله: لغزش زیاد و خواص سایشی نامناسب بودند که از این گونه چمن ها هم چنان در زمین های هاکی و در چمن کاری استفاده می شود. اما نسل سوم این چمن ها که هم اکنون در حال استفاده می باشد دارای خاب های بلندی می باشند که از مواد ذرات لاستیکی و شن های سیلیسی پوشانده شده اند که باعث فشرده شدنن نمی شود.