استخر در باغ ویلا

ساخت استخر در محوطه باغ ویلا:

ساخت استخرهای کوچک و بزرگ در محوطه باغ ویلا جذابیت و زیبایی منحصر به فردی را به باغ ویلای شما میبخشد. وجود استخر در باغ ویلا علاوه بر جنبه ی تفریحی در محوطه سازی و زیباسازی باغ ویلا نیز موثر خواهد بود،  استخرهای روباز از ارکان اصلی دکوراسیون باغ ها و ویلاها هستند و بیشتر برای زیبایی فضای خارجی محوطه ها مورد استفاده قرار می گیرند و شنا کردن در ان کاربرد زیادی ندارد. استخر باعث آرامش و ایجاد طراوت می شود و زیبایی دیزاین خارجی را چندین برابر می کند البته قابل ذکر است که استخرها مطابق با سلیقه و بودجه هر فردی طراحی می شود و باید متناسب با فضای محوطه و حیاط باشد تا فضای زیادی را اشغال نکند.

استخر های کوچک و روباز تاثیر به سزایی بر زیبایی نمای خارجی حیاط خانه های ویلایی شما داردو باعث می شود محوطه ای جذاب و لوکس را به ارمغان بیاورید. استخرهای کوچک در طرح های مختلفی از جمله استخرهای جعبه ای شکل کوچک، مستطیل شکل کوچک، استخرهای نیم دایره ای و.... طراحی می شوند که انتخاب کردن هر کدام از این طرح ها به میزان هزینه و ابعاد شما بستگی دارد که در فصل بهار و تابستان می توانند فضای ویلا و باغ ویلا ی شما  را به محیطی جذاب و دلنشین تبدیل کنند در نتیجه اگر شما فضا و هزینه  کافی برای ساخت و طراحی استخر دارید می توانید در این مطلب با چندین طراحی زیبا و متفاوت آشنا شوید:

استخرهای کوچک مستطیل شکل:

قبل از اقدام به ساخت استخر باید اندازه و ابعاد محل مورد نظر خود را در نظر بگیرید تا در صورتی که فضای کافی وجود نداشته باشد از انجام این کار منصرف شوید. بیشتر افراد بر این باور دارند که طراحی استخر باید با اشکال خاص و زیبایی چندین برابر باشد اما بهتر است بدانید که استخرهای مستطیل شکل کوچک از جذابیت زیادی برخوردار هستند و می توانید با چندین ایده کم هزینه از جمله قرار دادن گلدان های رنگارنگ، مبل لوکس نمای ویژه ای به استخر خود دهید.

استخرهای جعبه ای شکل:

استخرهای جعبه ای شکل همانند جکوزی عمل می کنند و اندازه آن ها مطابق ابعاد حیاط خلوت می باشد که دارای طراحی خاص و متفاوتی هستند.

استخرهای کم عرض و کوچک: 

در برخی از حیاط ها و باغ ویلاها امکان ساخت استخر با عرض زیاد امکان پذیر نمی باشد به همین دلیل بهتر است شما برای فضای خود استخرهای کم عرض و کوچک طراحی کنید که اغلب دارای عرض های 1 الی 1.5 متر هستند و طول این استخرها با طول خانه برابر می باشد.

استخرهای نیم دایره کوچک:

مزیت استخرهای نیم دایره کوچک این می باشد که فضای کمی را احاطه می کند. این استخرها در اشکال های مختلفی می باشند که شما می توانید با سلیقه خود یک طرح مناسبی را انتخاب و پیاده کنید و با قرار دارن گیاهان و گل های زیبا محوطه خود را دلنشین تر نمایید.