۹۹ درصد املاک در کشکوئیه فاقد سند ثبتی هستند

 حجت‌الاسلام محمد محرابی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح حوزه قضائی بخش کشکوئیه رفسنجان راه اندازی دادگاه در این بخش را اقدامی مهم برشمرد و گفت: دسترسی آسان مردم به عدالت از خوبی‌های وجود دادگاه در این بخش است و خدا را شاکریم که ریاست کل دادگستری استان و مسئولان دادگستری شهرستان رفسنجان در این زمینه مساعدت کردند.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که در این بخش داریم عدم داشتن اداره ثبت اسناد است چرا که املاکی که در کشکوئیه وجود دارد ۹۹ درصد فاقد سند ثبتی هستند.

وی ادامه داد: مدیرکل ثبت اسناد استان فکری به حال ما کند و نمایندگی در این بخش باشد که مردم بتوانند دسترسی آسانی داشته باشند تا بتوانند سندهای عادی خود را ثبتی کنند.

امام جمعه کشکوئیه خاطرنشان کرد: دهستان شریف‌آباد این بخش حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد اما متاسفانه شورای حل اختلاف ندارد و وجود این شورا لازمه این دهستان است و در این زمینه خواستار دستوری از ریاست کل دادگستری استان هستیم.

وی در پایان برای رئیس دادگاه کشکوئیه آرزوی موفقیت کرد و افزود: منطقه کشکوئیه منطقه ای مذهبی و دارای مردم مومن و ولایی است و از سال ۴۲ تا رحلت امام (ره) یک نفر را نمیشد پیدا کرد که مقلد غیر از امام خمینی(ره) باشد و امروز هم ۹۹ درصد از مردم کشکوئیه مقلد مقام معظم رهبری هستند.