چگونه باغ ویلای خود را به روش باغ های ژاپنی تزیین کنیم؟

باغ های ژاپنی

 امروزه در سراسر دنیا باغ های موجود در ژاپن مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است، به همین دلیل بهتر است بدانیم تا ژاپنی ها به چه روش هایی باغ های خود را تزیین می کنند و از چه ویژگی هایی برای زیبا شدن باغ ها بهره می برند.

در باغ های ژاپنی به صورت سنتی از سنگ استفاده می شود و عناصر طبیعی از جمله آب را به نمایش در می آورد. این باغ ها دارای اسامی باغ ذن و باغ خشک می باشند و بسیار معروف هستند. باغ های ذن دارای پیشینه تاریخی غنی می باشند و در فرهنگ مردم این کشور بسیار مهم تلقی می شود همچنین باغ های ژاپنی فقط به سبک سنتی ساخته نشده اند بلکه امروزه از سبک های معماری مدرن هم برای ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

معرفی عناصر کلیدی باغ های ژاپنی که مورد توجه قرار می گیرد:

  • ذن: یکی از نکات مهم  و اولیه که بیشتر طراحان سعی دارند در تمام قسمت های باغ دیده شود  ذن می باشد
  • داشتن فرم هنری: اکثر طراحان در ژاپن در تلاش هستند که طبیعت را در باغ ها به روش مینیاتوری به ظهور برسانند و عناصر طبیعی از جمله صخره ها، کوه ها را به نمایش در آورند و لازم به ذکر است که در گذشته بیشتر باغ ها افسانه ها و داستان های ژاپن را یادآور می شد و بیشتر در معابد مورد استفاده قرار می گرفت. بیشتر طراحان این ویژگی ها را در فضاهای کوچک و بزرگ اجرا می کنند.
  • باغ های ذن و خانه های نوین: امروزه برای افزایش زیبایی باغ ویلا ها از روش های متفاوتی از جمله مجسمه های کوچک، علف های مردابی و حوضچه ها که در باغ های سنتی رایج نبوده استفاده می کنند.

شاید عجیب باشد اما با مشاهده ی سایت املاک سها متوجه خواهید شد که در کشور ما نیز باغ ویلاهای بسیار زیبایی در شهریار و ملارد با محوطه سازی های مدرن و سنتی وجود دارند.این باغ ویلاها از امکانات رفاهی فوق العاده ای برخوردار هستند.

برای نمایش موج آب دریاها، اقیانوس ها و رودخانه ها  سنگ های کوچک به کار برده می شود و الگوی خاص و متفاوتی را به وجود می آورد. عموماً تخته سنگ های بزرگ برای خلق مناظر  چشم گیر  استفاده شده که بیانگر مواردی چون کوه،جزیره،صخره ها و … می باشد.

با کمی سلیقه و ذوق ، بودجه لازم البته نه چندان زیاد و زمان می توانید کوچک ترین محیط ها را به فضاهای دلنشین و جذاب تبدیل کنید.